در یادداشت طاهره عظیمیان استاد بسیجی دانشگاه‌های استان قزوین آمده است:

نگاه معنوی بسیجیان در خلق حماسه‌های ماندگار

دراین روزهاجامعه اسلامی وبسیج در مواجهه با پدیده کرونا خوش درخشیده و در مقایسه با جوامع غربی جلوه های زیبایی را از ایثار و گذشت و فداکاری را به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۹۲۴۲۶۶۰
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

 به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین  مدرس بسیجی طاهره عظیمیان در یادداشتی به حماسه آفرینی بسیجیان در رزمایش کمک مومنانه پرداخته است.

در متن یادداشت این استاد دانشگاه آمده است:

بسیج برخاسته از ایمان و مجهز به عشق و غیرت کاربسیج خالصانه وبی توقع  کار برای خدا است و این ویژگی ارزشمند بسیج است که امام راحل در تاسیس بسیج در ۵ آذر ۱۳۵۸ به آن تاکید کرده است. بسیج  عشق به خداوند است و خدمت به خلق خدا که همان عمل صالح است.

حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی و گسترش و اشاعه تفکر ایثار و شهادت و جهاد و فرهنگ است و عرصه وسیعی دارد البته  اولین شکلی که بسیج به خود گرفت نظامی بود در سال ۵۹ شروع و با جنگ تحمیلی بسیج در دفاع مقدس شاهکارهایی از خود به جا گذاشته که در جهان بی‌نظیر است.

سال‌های بعد با ورود عرصه‌ها و اقشار مختلف به معنی واقعی بسیج نزدیک‌تر می‌شویم قشرهای  بسیج اعم از دانشجویی،  اساتید، کارمندان، فرهنگیان، مهندسین، کشاورزان و  اصناف و ... حضور بسیجیان در تمام صحنه‌های کشور و اقدامات خالصانه آن در مسیر دفاع و روشنگری نظام به خصوص در سال ۸۸ خلق حماسه  ۹ دی و پایان دادن به قائله  فتنه بود. هر کجا که نیاز بود بسیجی بود و اینک در مبارزه با کرونا بسیجی حضور دارد  و درخشان‌ترین کارها در مهار و پیشگیری و ضدعفونی کردن اماکن، مداوای بیماران، ساخت بیمارستان‌های صحرایی، تجهیزات پزشکی، ساخت دستگاه‌های تست سیارکرونا، دستگاه تشخیص کرونا  ظرف سه ساعت، تولید ماسک در خانه‌ها بصورت  فردی و در اماکن مذهبی مساجد هیات‌ها و گان و ژله ضدعفونی کننده پویش جنبش‌های استادی در حمایت از کسب و کارهای کمیته امداد امام خمینی ( ره )، تهیه سبدهای غذایی و توزیع با احترام میان خانواده های نیازمند، ضدعفونی کردن معابر و ایستگاه‌ها و پمپ  بنزین‌ها و ...  است.

بسج اقشار با همدلی در مقابله با ویروس کرونا خوش درخشید .

سفید پوشان خط مقدم سلامت و درمان با استمداد الهی از تمام مواهب و لذات مادی خود گذشته تا جان انسانی را از بلا و درد نجات دهند، اگر بسیج پادرمیانی نمی‌کرد و وارد عرصه کار نمی‌شد ایران وضع مناسبی نداشت.

به همت تلاش بسیجیان است که تخت خالی بیمارستان‌ها و تکریم خانواده های بیماران کرونایی و کمک‌رسانی به نیازمندان  انجام می‌شود و این در مقابل برخی دولت‌های لیبرال و مادی‌گرای غرب است که با تمسک به اصل تنازع بقا، افراد سالمند را از دریافت خدمات پزشکی محروم می‌کنند و ماسک و مواد خوراکی را از یکدیگر می ربایند .

کارهایی را  دانشجویان، پزشکان، طلاب  و در یک کلمه بسیجیان انجام می‌دهند که هیچ گاه انسان ها در مقابل پول‌های کلان حاضر به انجام آن نیستند. این تفکر بسیجی است که آن را از تمام فعالیت‌های عادی و لذات‌های  دنیوی حتی دیدار خانواده هایشان در ایام نوروز دور کرده و معطوف به خدمت به خلق الهی نموده است.

قوی ترین و وسیعترین و اصلی‌ترین نیرویی که در نظام اسلامی است نیروی انسان مختار که هسته مرکزی آن بسیج است که پیشرفته ترین جامعه دنیا رامسحور خود کرده است  و از شاخه‌های آن بسیج علمی و مقاومت و...است .

بسیجی تابع ولایت است، نه از ولایت عقب می ماند و نه هیچ گاه از ولایت جلو می افتد. در این زمینه قرآن می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا لا تقدموا بین یدی‌الله و رسوله.» (حجرات/۱) و در صلوات شعبانیه می خوانیم که«المتقدم لهم مارق و المتأخر عنهم زاهق و‌الازم لهم لاحق، کسانی که از ولایت جلو می زنند مارق و رها شده و کسانی که از ولایت عقب می مانند باطل هستند و راه یافتگان کسانی هستند که همراه و تابع ولایت باشند.

رهبرمعظم انقلاب  این ظرفیت را در بسیجیان دیده مانند همیشه در چند فرمایش اخیر همه ملت را در واقع همه بسیجیان را به تحلیل توحیدی این موضوع توجه داده  و می‌فرمایند: " بایستی صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را خودمان به وجود بیاوریم، جامعه‌ی مهدوی، جامعه‌ی قسط و عدل است و جامعه‌ی عزّت است، جامعه‌ی علم است، جامعه‌ی مواسات و برادری است؛ اینها را بایستی ما در زندگی خودمان تحقّق ببخشیم" (۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ) .

این پیام حاوی تأکیدی ویژه بر مفهوم «مواسات» بود؛ به‌خصوص آنجا که از مردم خواستند ماه رمضان را تبدیل به فرصتی برای «رزمایش گسترده‌ی مواسات و همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان» کنند.این از ویژگی‌های زندگی بسیجی است آنانی که زندگی شبیه  زندگی غربی دارند هرگز نمی توانند کار بسیجی بکنند زیرا بسیجی به خاطر ایمان و اعتقادش جهد می‌کند . واین گونه اقدامات و مواسات که به فرمان رهبر صورت می گیرد ارزش است و متفاوت با حتی کارهای داوطلبانه که ممکن است در سایر کشورهای غیر دینی باشد .

ضمن دعوت خود و همگان به تأمّل بیشتر در این فرمایشات حکیمانه فرصتی پیش آمده تا همه همّت کنیم و برای غفلت‌زدایی از خود و جامعه بیشتر از آن استفاده کنیم تا بیشتر به سمت خدا به‌عنوان منشأ اثرحقیقی عالم  متوجه شویم در این روزها جامعه اسلامی و بسیج  در مواجهه با پدیده کرونا خوش درخشیده و در مقایسه با جوامع غربی جلوه‌های زیبایی را از ایثار و... به نمایش گذاشته است.

اگر نبود همت و مدیریت بسیجی در تمام بخش‌ها و تولیدات و خدمات  در جامعه اسلامی، کشور ما این گونه درخشان نبود. این نگاه معنوی خدمت به مخلوق الهی است که اینچنین حماسه آفریده، احسنت بر بسیج و تفکر بسیجی که هر کجا وارد شده است گل کاشته ان شاالله به یاری خداوند کرونارا هم شکست خواهد داد.

    اللهم عجل لولیک الفرج

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار