مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان در گفتگو با«بسیج»:

پژوهش پیامدهای کرونا در سیستان و بلوچستان در دو سطح عمومی و نخبگانی

مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: شیوع پدیده منحوس کرونا در استان سیستان و بلوچستان همچون سایر استانهای کشور بلکه تمامی نقاط جهان اثرات فراوانی را در پی داشته است
کد خبر: ۹۲۴۳۲۸۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

پژوهش پیامدهای کرونا در سیستان و بلوچستان در دو سطح عمومی و نخبگانی

حجت احسان منش، مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان در گفتگو با  خبرنگار بسیج در زاهدان اظهار داشت: شیوع پدیده منحوس کرونا در استان سیستان و بلوچستان همچون سایر استانهای کشور بلکه تمامی نقاط جهان اثرات فراوانی را در پی داشته است.

وی گفت: باعنایت به رویکرد علمی و پژوهشی از یک سو و نگاه مسئله محوری و اهمیت یافتن مسائل و مشکلات عمده مردم از سوی دیگر، بسیج دانشجویی استان در حوزه پژوهش و فناوری تلاش کرد تا به برآورد صحیح و دقیقی از آثار کرونا بر جوانب مختلف زندگی مردم دست پیدا کند.

احسان منش با تاکید بر تشکیل کمیته علمی کرونا در ناحیه بسیج دانشجویی استان این کمیته در دو بخش نخبگانی و عمومی بررسی پیامدهای اقتصادی، امنیتی، سیاسی، روانی، فرهنگی-اجتماعی، بهداشتی-درمانی ناشی از کرونا را آغاز کرد.

این مسئول ادامه داد: این کمیته، در بخش نخبگانی با جمع آوری اخبار و آمار و اطلاعات از طریق پایگاههای معتبر خبری و اطلاع رسانی و همچنین مصاحبه با اساتید، مسئولان و نخبگان استان، مجموعه ای از پیامدهای ناشی از کرونا را گردآوری نموده است.

مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی گفت: در بخش عمومی سنجش آثار کرونا بر استان ابتدا با مشورت و نظر اساتید حوزه سنجش و ارزیابی، دو نوع نظرسنجی جهت دستیابی به پیامدهای اقتصادی و فرهنگی_اجتماعی کرونا در زندگی مردم استان تعبیه شد و در اختیار بیش از ۲۰ رسته شغلی و ۱۴ قشر مختلف با جامعه آماری اولیه ۶۰۰ نفر قرار گرفت که مخاطبان در نظرسنجی اقتصادی به ۱۳ سوال چند گزینه ای و در نظرسنجی فرهنگی-اجتماعی به ۴۹ سوال چند گزینه ای پاسخ دادند.

وی ادامه داد: هدف از انجام این پژوهش در ابعاد مختلف تنها رسیدن به پیامدها نبوده و امیدواریم با نتیجه ای که به دست خواهد آمد بتوانیم به مسئولین نهادها در امور مختلف شناخت و درک درست و خوبی از وضعیت مردن در دوران کرونا بدهیم و از این طریق از بروز بیش از پیش نگرانی در زندگی مردم بکاهیم و همچنین در جهت گیری برنامه های نهادها بهترین پیشنهادات را ارائه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات