خبرهای داغ:
مدیرکل انتقال خون قم

اهدای ۲۲۴۰ واحد خون طی ماه رمضان در قم

نوریان گفت:در ماه مبارک رمضان امسال، ۲ هزار و ۲۴۰ واحد خون در این استان اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۲۴۴۰۷۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقم، مرتضی نوریان مدیرکل انتقال خون قم اهدای خون را اقدامی دائمی دانست و گفت: اگرچه ذخایر خون استان در شرایط پایداری قرار دارد، ولی حفظ و استمرار این وضعیت نیازمند استمرار در اهدای خون است.

نوریان ادامه داد: درمجموع با توجه به شیوع کرونا، روند اهدای خون در ۲ ماه نخست امسال در قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل انتقال خون قم، رشد ۱۰ درصدی اهدای خون توسط بانوان استان را حرکت خوب و ارزشمند دانست و افزود: به‌طورمعمول سهم بانوان قم از کل اهدای خون در استان پنج درصد است که این رقم در ۲ ماه ابتدایی سال جاری رشد بسیار خوبی داشته است.

نوریان ادامه داد: خون هیچ‌گونه جایگزین مصنوعی ندارد، افرادی که خون اهدا می‌کنند، عضوی از بدنشان را اهدا می‌نمایند که آقایان در طول سال چهار مرتبه و بانوان سه مرتبه مجاز به اهدای خون هستند.

مدیرکل انتقال خون قم بیان کرد: از هر واحد خون اهدایی فرآورده‌های گوناگونی همچون پلاکت، پلاسما، گلبول قرمز، گلبول سفید و ... تهیه و تولید و این فرآورده‌ها در مرکز‌های درمانی و بالینی بر مبنای نیاز بیماران توزیع می‌شود.

در شهر قم ۲ مرکز انتقال خون واقع در میدان روح‌الله و بلوار ۱۵ خرداد وجود دارد. علاوه بر بیماران نیاز به عمل جراحی و مجروح‌های ناشی از تصادف‌ها، بیش از یک هزار بیمار دیالیزی و حدود ۲۰۰ بیمار تالاسمی در قم وجود دارد که نیازمند دریافت مستمر خون هستند.

شهروندان برای تسهیل در اهدای خون برای دریافت زمان نوبت در سامانه www.IBTO.ir ثبت‌نام کنند تا در زمان معین به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام
ارسال نظرات