بسیج گزارش می دهد

از جشن بندگی خدا تا جشن خدمت به بندگان خدا + تصاویر

در شب و روز عید فطر علوی تبارها عید بندگی شان را با کمک به نیازمندان جشن گرفتند و نگذاشتند سفره مردم ،عائله خدا خالی بماند.
کد خبر: ۹۲۴۴۱۸۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

از عید بندگی تا جشن خدمت + تصاویر

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، هرچه از نحسی کرونا بگویم کم است اما با آمدن کرونا،اتفاقی بزرگتر از کرونا رخ داد و آن همدلی گسترده ای بود که تک تک مردم را برای کمک به نیازمندان با خود همراه کرد .

راه دوری نمی رویم همین شهرهای مازندران از غرب تا شرقش،  سپاه و بسیج در قالب گروه های جهادی و  پایگاه های مقاومت قبل از آنکه کرونا سروکله اش پیدا شود، محله به محله نیازمندان را شناسایی کرده بودند و نمی گذاشتند در مواقع بحرانی یا سختی ها آب توی دل شان تکان بخورد، حالا که کرونا سه ماه است لنگر انداخته و جان و مال مردم را بخاطر ناشناخته بودنش، قبضه کرده است، دوباره لباس رزم پوشیدند و  برای دفاع از جان و مال مردم وارد میدان شدند.لباس رزمی که از جنس خدمت به خلق خداست ، به تن کردند و آن دسته از نیازمندانی که کرونا به آنها خسارت زد ، شناسایی  و دستگیرشان شدند.

از عید بندگی تا جشن خدمت + تصاویر

بسیجیان مازندران در این سه ماه مقابله با کرونا از ضدعفونی محلات گرفته تا تولید ماسک و لوازم پزشکی و  نیز کمک به کادر درمانی ، که همچنان این فعالیت ها ادامه دارد، این بار با لبیک به فرمان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در ماه رمضان، برای باشکوه تر برگزارکردن رزمایش کمک مومنانه هرچه در توان داشتند را در کف اخلاص گذاشتند.

تفاوت این رزمایش با رزمایش های رزمی یا بعضا رزمایش فرهنگی در این است ،اینجا فقط کمک های مردمی جمع آوری و بسته بندی می شود اما زمان  توزیع کمک های مردمی بین نیازمندان ، دوربین و صدا خاموش می شود و این تداعی کننده سیره اهل بیت(ع) است که در دستگیری از نیازمندان آنچه برای ائمه معصومین(ع) اهمیت دارد حرمت و آبروی فرد نیازمند است.

از عید بندگی تا جشن خدمت + تصاویر

وقتی حرف از کمک و مشارکت مردمی می زنیم دقیقا باید بگوییم از چه حرف می زنیم .نسل های سوم و چهارم انقلاب از کمک های عظیم مردمی در جبهه هشت سال دفاع مقدس چیزی ندیدند اما زیاد شنیده اند. حالا که یادگاران دفاع مقدس  رزمایش کمک مومنانه  را می بینند به همان حال و هوای دفاع مقدس برمی گردند.

وقتی آن پیرزن بابلسری که با یک قوطی مایع سفیده کننده میخواست در این رزمایش سهیم باشد و میگفت چیزی در خانه ندارم الا همین یک قوطی وایتکس. یادآور آن پیرزن بود که برای کمک به جبهه سه عدد تخم مرغ را آورده بود و میگفت  داخل خانه‌ام چیزی پیدا نکردم به جز همین سه تا تخم مرغ، آورده‌ام تا من هم کمکی کرده باشم.  و  یا آن دانش آموزی که قلک اش را شکست تا به مردم نیازمند کمک کند.یا زوج جوانی که هزینه عروسی شان را برای کمک مومنانه اهدا کردند و هزاران مورد از انواع کمک های مردمی که اگر بخواهیم به همه آنها بپردازیم در این گزارش کوتاه نمی گنجد.

از عید بندگی تا جشن خدمت + تصاویر

در پشتیبانی از جبهه سلامت همه مردم دوباره  به دوران هشت سال دفاع مقدس برگشتند و دست به دست هم دادند تا سفره نیازمندی خالی نباشد، تا پدری پیش فرزندان قدو نیم قدش احساس شرمندگی نکند، تا آن زن سرپرست خانوار از سختی روزگارکمرش نشکند تا آن خانواده ای که بخاطر کرونا ، سرپرست خانواده شان را از دست داده، داغ بر دلش سنگینی نکند. 

از عید بندگی تا جشن خدمت + تصاویر

به گفته سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا مازندران،کمک های مومنانه فقط اهدای بسته معیشتی به نیازمندان نیست . از پرداخت اجاره بها خانه یا مغازه تا پرداخت قبوض . از پرداخت وام قرض الحسنه تا  خدمات مشاوره ای رایگان از تهیه جهیزیه  تا تهیه دارو برای بیماران کرونایی حتی دادن وجه نقد بصورت کارت های هدیه که فرد نیازمند ، از افطاردهی و سحر دهی تا خرید مایحتاج منزل برای خانواده هایی که بیماران کرونایی دارند. هرآنچه که گره ای از کار بگشاید در لیست کمک های مومنانه قرار میگیرد.

از عید بندگی تا جشن خدمت + تصاویر

سه مرحله از رزمایش کمک مومنانه همزمان با سراسر کشور در مازندران اجرا شد. مرحله اول در آستانه ماه رمضان، مرحله دوم در نیمه ماه مبارک و همزمان با ولادت کریم اهل بیت(ع) و مرحله آخر که در شب و روز عیدفطر در حال اجراست،برگزار شده است.  

در شب و روز عید فطر علوی تبارها عید بندگی شان را با کمک به نیازمندان جشن گرفتند و نگذاشتند سفره مردم ،عائله خدا خالی بماند. جشن خدمت به بندگان خدا ماه رمضان و عید فطر امسال را برای مازندرانی ها متفاوت از هر سال دیگر رقم زده است؛تفاوتی که سفره برکتش در سراسر استان سبز و لاله خیز مازندران پهن شده است.

از عید بندگی تا جشن خدمت + تصاویر

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها