نماینده ولی فقیه در استان اردبیل روز عید فطر را تولدی دوباره برای روزه‌داران واقعی دانست وگفت: در این روز پرونده اعمال روزه‌دار واقعی سفید می‌شود و از این ‌رو تولدی دوباره برای او است.
کد خبر: ۹۲۴۴۲۰۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

روز عید فطر برای روزه‌دار تولدی دوباره است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل  ، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در شهیدگاه اردبیل اظهار داشت: برکت و احساس بزرگی که از ماه مبارک رمضان به‌دست می‌آید نیاز به جشن دارد و پروردگار متعال روز عید فطر را جشن مسلمانان قرار داده است.

وی افزود: امروز یوم الجایزه است، جایزه و پاداش پروردگار ماورای پاداش‌های زمینی است و پروردگار متعال پاداش عظیم خود را برای روزه‌دارانی که در این یک ماه برای خود توشه ذخیره کردند هدیه می‌دهد.

عاملی روز عید فطر را تولدی دوباره برای روزه‌داران واقعی دانست و تصریح کرد: در این روز پرونده اعمال روزه‌دار واقعی سفید می‌شود و از این‌رو تولدی دوباره برای اوست.

امام جمعه اردبیل در ادامه به دو جنبه فردی و اجتماعی عید فطر اشاره کرد و بیان کرد: جنبه فردی این عید بزرگ برای تطهیر انسان و جنبه اجتماعی آن نشان از عزت و شرف برای امت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یکی از نشانه‌های جنبه اجتماعی عید فطر را پرداخت زکات فطره دانست و اظهار کرد: پرداخت زکات فطره برای رفع مشکلات نیازمندان و عدم وجود فقیر در جامعه اسلامی است.

وی به هویت جمعی مسلمانان اشاره کرد و گفت: اجتماعات مسلمانان شعائر است، اجتماعات در جهان اسلام به مسلمانان کرامت و شرف می‌بخشد و اگر این اجتماعات در جهان اسلام شکل بگیرد دشمنان جرأت تعصی نخواهند داشت.

عاملی در ادامه عید فطر، عید ضیافت الهی را مقدمه‌ای برای عید لقاء الله، عید الاضحی دانست.

ارسال نظرات