خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

اجرای ۵۲ پروژه عمرانی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان

سرهنگ برین عنوان کرد: سال گذشته ۵۲ پروژه عمرانی با کمک مردم انجام شد که در سطح جاده، ابنیه، آب شرب و .. بود و صد در صد این امر توسط مردم انجام شد
کد خبر: ۹۲۴۴۴۲۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت افتتاح نمایندگی موسسه خیریه حضرت رقیه(س) در استان قزوین، مراسمی با حضور مسوولان کشوری این موسسه و مسوولان استانی برگزار شد.

سرهنگ حمزه برین معاون اجرایی سپاه استان و سرپرست قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان در این مراسم بیان کرد: گام اول فعالیت های سپاه، شناسایی دقیق از قوت‌ها و ضعف‌ها و تهدیدهایی بود که در سطح روستاهای استان وجود داشت.

وی گفت: حدود ۷۲ روستا چی محروم و سه دهستان شناسایی و هدف اقدامات جهادی قرارگاه پیشرفت استان قرار گرفتند که این اقدامات در قالب پنج کارگروه انجام شد و این اقدامات از طریق ارتباط مستقیم با مردم و روستاها انجام شد.

سرهنگ برین با اشاره به کارگروه های پنجگانه قرارگاه پیشرفت اظهار کرد: این کارگروه‌ها شامل سلامت، فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، اقتصاد و اشتغال، به عنوان عامل اصلی مهاجرت های روستایی است، رسته های شغلی قابل تکیه و درآمد زا روستاها شناسایی شد و نهایتا حوزه عمران که عقب ماندگی های فراوانی را در سطح روستا در پی داشت که در طول یکسال مورد مطالعه قرار گرفت.

معاون اجرایی سپاه استان عنوان کرد: نقش اصلی را هسته‌های جهادی روستا محور انجام دادند و همه این امور با تطبیق نیازها و نظر مسوولان استان انجام شد و نهایتا پس از تصویب، بعنوان برنامه عملی قرارگاه پیشرفت قرار گرفت.

وی افزود: برای اینکار هیچ شأنی جز خدمت برای خود قائل نیستیم اما عمده برنامه ما، کار طلایی پیوند مسوولان و مردم و رزمندگان در دوران جنگ بعنوان الگوی عملی ما بود که این برنامه در واقع همدلی اقشار جامعه را در پی دارد.

سرهنگ برین تصریح کرد: خاطرات ما در طول دوسال اخیر که در حال ثبت است بیانگر این امر است که می توان محرومیت را از چهره روستاها زدود و شاهد این امر حضور اقشار مردم در دوران کرونا است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۲ پروژه عمرانی با کمک مردم انجام شد که در سطح جاده، ابنیه، آب شرب و .. بود و صد در صد این امر توسط مردم انجام شد که مشارکت نقدی مردم یک میلیارد تومان، دولت یک میلیارد و دویست و مابقی آورده، از طریق بودجه سپاه استان استان تامین شد.

سرهنگ برین یادآور شد: امروز یکی از نیازهای جدی که احصا شد، کمک به امر ازدواج و زندگی مشترک نیازمندان بود که خانواده های با آبرو برای امر جهیزیه و اقلام ازدواج مشکلاتی داشتند که طی سالهای اخیر توسط موسسه خیریه حضرت رقیه، بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت انجام شد و سیصد سری جهیزیه نیز طی رزمایش اخیر همدلی استان تهیه شد که با مشارکت سازمان های استان بود‌.

وی بیان کرد: تلاش ما استمرار این امر برای ایجاد زمینه امور اینچنینی در تمام زمینه های اجتماعی در استان است.

سرهنگ برین گفت: علیرغم تلاش چهل و یکساله انقلاب در روستاها متاسفانه جمعیت غالب شهرنشین هستند و نشان از عدم رغبت و انگیزه در ماندن در روستاها است که به دلیل عدم توجه مسوولان و توزیع غیرعادلانه امکانات است.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار