واحد دوم نیروگاه حرارتی تبریز امروز سه‌شنبه پس از ۳۴ ساعت تلاش مداوم و بی وقفه پرسنل و از طریق موازی و یکپارچه سازی آن با شبکه سراسری وارد مدار شد و به تولید خود ادامه داد.
کد خبر: ۹۲۴۴۵۱۶
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی حاکی است برنامه ریزی و تلاش برای تعمیر و بازسازی قسمت‌های آسیب دیده کلیدخانه واحد اول نیروگاه حرارتی تبریز همچنان ادامه دارد.

با توجه به پیش رو بودن اوج مصرف برق در تابستان، مدیریت و پرسنل نیرگاه حرارتی تبریز نسبت به تعمیر و بازسازی هرچه زودتر واحد اول این واحد تولید انرژی اهتمام ویژه دارند.

با اینکه حادثه آتش سوزی کلیدخانه در روز تعطیل رخ داد، ولی از آنجا که تولید و تامین برق مطمئن منطقه هدف نهایی این نیروگاه است، اکثر پرسنل فنی، خدماتی، پشتیبانی و تمامی پرسنل مورد نیاز در محل کار خود حاضر شده و با ۳۴ ساعت تلاش شبانه روزی، بی وقفه و جهادگونه خود، تولید مجدد برق از نیروگاه حرارتی تبریز را رقم زند.

عصر روز یکشنبه همزمان با عید سعید فطر، کلیدخانه نیروگاه حرارتی تبریز دچار حریق شده و هر دو واحد این نیروگاه از مدار خارج شد که بلافاصله اکیپ‌های آتشنشانی نیروگاه و صنایع مجاور و شهرهای اطراف نسبت به اطفاء حریق تلاش کرده و درعرض دو ساعت موفق به مهار آتش شدند.

پس از مهار آتش بلافاصله عملیات تمیزکاری و همزمان، طراحی سناریوهای مختلف برای تعمیر و راه اندازی مجدد واحدها توسط متخصصان تعمیرات، دفتر فنی و مهندسی، بهره برداری و واحدهای پشتیبانی انجام شد.

در همین زمان بسیاری از شبکه‌های معاند و خارجی با اعلام خبرهای کذب و خلاف واقع، سعی در بغرنج نشان دادن موضوع کردند، ولی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در مصاحبه با خبرنگاران مختلف نسبت به تشریح ابعاد ماجرا پرداخت و اعلام کرد که یکی از واحد ها به زودی با شبکه پارالل شده(موازی) و به تولید خود ادامه خواهد داد.

نیروگاه حرارتی تبریز دارای دو واحد بخار با قدرت اسمی ۳۶۸ مگاوات و قدرت تولیدی ۳۵۰ مگاوات بوده و پیمانکار اصلی سازنده آن شرکت آلستوم فرانسه می باشد.
واحد یک بخار این نیروگاه در سال ۱۳۶۵ و واحد دوم در سال ۱۳۶۸ راه اندازی و به شبکه متصل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها