سعد زعفری هشجین
مدیرکل تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی اردبیل:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: افزایش جهشی قیمت و عدم اجرا و تحقق طرح‌ها مطابق با برنامه زمانبندی شده از مشکلات مهم در اجرای طرح‌های اشتغال روستایی است.
کد خبر: ۹۲۴۴۶۲۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

افزایش جهشی قیمت‌ها از مشکلات مهم اشتغالزایی در روستاها است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، قاسم رحیمی در اولین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به ریاست استاندار اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: افزایش جهشی قیمت و عدم اجرا و تحقق طرح‌ها مطابق با برنامه زمانبندی شده از مشکلات مهم در اجرای طرح‌های اشتغال روستایی است.

وی با تاکید بر این‌که جذب به موقع تسهیلات اشتغال‌زا باید با تمام توان توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود، اظهار کرد: در سال گذشته سهم استان از محل اعتبارات مشاغل خانگی توسط دو بانک عامل توسعه تعاون و رفاه کارگران به مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با بیان این‌که برای جذب به موقع تسهیلات همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها لازم و ضروری است، عنوان کرد: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه از ظرفیت‌های مهم جهت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بوده که برای جذب این منابع جدیت دستگاه‌ها و بانک‌ها لازم است.

رحیمی ضمن بررسی مشکلات کلیه طرح‌های در حال اجرا و بهره برداری شده، تشریح کرد: کمیته نظارت در راستای تکمیل فرایند و به نتیجه رسیدن آنها با پایداری طرح‌ها و اشتغال ایجادی به صورت مستمر پایش خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه به تعداد هزار و ۶۰۰ طرح اشتغال روستایی با مجموع سهم نهادهای حمایتی مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: حضور چهره‌به‌چهره متقاضیان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در جلسات کمیته‌های فنی اشتغال روستایی و اعلام نظرات کارشناسی در خصوص درخواست و مدارک و مستندات متقاضیان تسهیلات را جهت جلوگیری از هدر رفت و جذب به موقع منابع مهم عنوان کرد.

ارسال نظرات