جشن الفبای ۲۳ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی گیلان به صورت تلویزیونی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۴۵۱۲۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جشن الفبای ۲۳ هزار دانش آموز دختر و پسر پایه اول ابتدایی مدارس استان گیلان به صورت تلویزیونی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این برنامه که به صورت زنده از شبکه استانی باران پخش شد، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت دانش آموزان جشن الفبا به صورت تلویزیونی برگزار شد.

نادر جهان آرای در ادامه با اشاره به اینکه ۳۲ هزار دانش آموز دختر و پسر کلاس اولی امروز در این جشن شرکت کردند، افزود: کسب مهارت خواندن، نوشتن و تشکر و قدردانی از تلاش معلمان برای یک سال آموزش از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن است.

وی با بیان اینکه با وجود شیوع کرونا و تعطیلی مدارس اما آموزش‌ها تعطیل نشد، گفت: معلمان قبل از ایجاد شبکه شاد با استفاده از فضای مجازی با دانش آموزان خود ارتباط گرفتند تا آموزش‌ها تعطیل نشود حتی برخی از معلمان کلاس درس برای دانش آموزانی که گوشی هوشمند ندارند در فضای باز تشکیل دادند.

جهان آرای با اشاره به اینکه از دانش آموزان خواسته شده تا خاطرات و دل مشغولی‌های خود در ایام کرونا را در قالب شعر، داستان و با هر زبان هنری دیگر بیان کنند، ادامه داد: تدریس در مقطع ابتدایی بسیار لذت بخش است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دوران ابتدایی در شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی کودکان، افزود: بهترین و بنیادی‌ترین فعالیت آموزشی در پایه اول شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات