سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ابتلای ۳۳ نفر در این استان به بیماری فاسیولا خبر داد و گفت: مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۲۴۵۳۶۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران از ابتلای قطعی 33 گیلانی به بیماری فاسیولا خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر آمار ذکر شده طبق بررسی‌ها احتمالاً 49 نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا هستند و باید تحت درمان پزشکان قرار گیرند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هیچ ‌یک از مبتلایان به فاسیولا در مراکز درمانی استان بستری نشدند بیان کرد: مبتلایان پس از مراجعه به پزشک و دریافت دارو می‌توانند به خانه برگردند و روند درمان خود را تکمیل کنند و نیازی به بستری شدن آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اغلب مبتلایان به بیماری فاسیولا ساکن شهر و عمدتاً رشتی هستند خاطرنشان کرد: از شهرهای فومن، سیاهکل، صومعه‌سرا، رودبار، ماسال و آستارا هیچ مورد مبتلا به بیماری فاسیولا گزارش نشده است.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه مردم باید از مصرف سبزی‌های محلی در این ایام خودداری کرده و یا در صورت لزوم تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند عنوان داشت: اگر می‌خواهید از درار استفاده کنید آن را 5 روز در فریزر قرار دهید و یا به زیتون پرورده سبزی محلی اضافه نکنید.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مردم تحت هیچ شرایطی از روان آب‌ها و آب‌های سطحی به‌منظور آب شرب استفاده نکنند و در صورت اجبار حتماً قبل از مصرف آن را بجوشانند تا عاری از میکروب شود.

وی با درخواست از کشاورزان و دامداران گیلانی مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به دامپزشک تصریح کرد: کشاورزان برای از بین بردن تخم انگل فاسیولا نکات بهداشتی را رعایت کرده و دامداران نیز سالی دو بار دام‌های خود را ضدانگل کنند.

حیدرزاده روش مورد تایید وزارت بهداشت برای مصرف سبزی‌های محلی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سبزی‌های محلی نظیر چوچاق را خشک کرده یا 3 ثانیه بجوشانید و یا 15 دقیقه در محلول آب و سرکه سفید قرار دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات