فرمانده سپاه قدس گیلان:

سپاه استان گیلان مزار شهدای رشت را بازسازی می‌کند

فرمانده سپاه استان گیلان با اشاره به طرح ساماندهی و بازسازی مزار شهدای رشت گفت: این طرح در سه فاز تدوین شده و توسط بسیج سازندگی سپاه گیلان مدیریت می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۵۵۹۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار محمد عبدالله‌پور شامگاه شنبه در جلسه هیئت‌ امناء گلزار شهدای گمنام رشت با اشاره به ایثار و رشادت‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: همه این رشادت‌ها در تاریخ این کشور ثبت و ضبط شده است.

فرمانده سپاه استان گیلان به تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت در ماندگاری و گسترش انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ما امروز آسایش و آرامش خود را مدیون خون شهدا و از خودگذشتگی‌های آنان می‌دانیم و شهدا باعث سرافرازی امت ما شدند.

عبدالله‌پور جاودانگی شهدا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود به پیروی از ولایت تاکید داشتند و امروز همه ما وظیفه داریم که با اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب برای توسعه و پیشرفت کشورمان تلاش کرده و راه شهدا را ادامه دهیم و به ‌‌تعبیر رهبر معظم انقلاب شهدا امامزادگان عشق هستند‌. 

وی قدردانی از خانواده‌های معزز شهدا که با تمام وجود برای نظام و انقلاب زحمت کشیدند را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید یاد و خاطره ایثار و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را زنده نگه داریم.

فرمانده سپاه استان گیلان با اشاره به فاز نخست طرح بازسازی مزار شهدای رشت تصریح کرد: طرح ساماندهی و ترمیم مزار شهدای رشت در سه فاز تدوین شده و این کار توسط بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان، شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مدیریت می‌شود.

عبدالله‌پور به اقدامات مدنظر در فاز نخست طرح مذکور اشاره کرد و افزود: آبندکردن سقف سالن مزار شهدا، پوشش سقف کاذب، ارسی‌سازی پنجره‌ها، نصب پرده‌ برای پنجره‌های دور مزار شهدا، تعویض سنگ‌های مزار و نصب سنگ‌های سفید از جنس نور برای شهدا و همچنین مفروش کردن مزار در فاز نخست انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان اداری و فرهنگی و همچنین احداث سردر ورودی مزار و یکسان‌سازی قبور اطراف مزار شهدا از اقدامات مدنظر برای فاز دوم طرح ساماندهی مزار شهدای رشت است گفت: طراحی پارکینگ و نورپردازی نیز در فاز دوم طرح ساماندهی انجام می‌شود و راه دسترسی جدید این طرح در فاز سوم در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار