خبرهای داغ:
کارشناس مسائل فرهنگی در آستانه 14 خرداد، سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) روحیه استکبارستیزی از ویژگی های امام راحل خواند و گفت: امام راحل حکومت را وسیله ای برای تحقق عدالت می دانست و معتقد بود تحقق عدالت بدون مبارزه با مستکبران و چپاولگران میسّر نخواهد بود.
کد خبر: ۹۲۴۵۶۵۶
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹

حسن میلانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، توجه به مستضعفان را از تاکیدهای امام خمینی(ره) دانست و اظهارداشت: صف آرایی مستکبران در مقابل مستضعفان، تقابل عدل و ظلم و رویارویی محرومان و چپاولگران، همواره در کلام و پیام امام موج می زد.

وی افزود: امام خمینی(ره) علاوه بر زبان، با قلم و قدم و با همه توان، در خدمت مستضعفان و محرومان بوده و مبارزه با ظلم و ظالم و مستکبران را خط مشی اصولی خود قرار داده بود.

میلانی خاطرنشان کرد: در حکومتی که حضرت ولی عصر(عج) آن را بنیان گذاری می کند، زمام امور در دست طبقات صالح جامعه بوده و اشراف و مستکبران که همیشه بر اثر خصلت برتری جویی و سلطه طلبی در برابر قیام های الهی پیامبران و اولیای دین ایستاده و از پذیریش عدل در جامعه خودداری کرده اند، هیچ گونه جایگاهی نخواهند داشت.

وی حمایت از مستضعفان را از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی عنوان و بیان کرد: جمهوری اسلامی به علت دفاع از همین شعار قرآنی، فشارهای سیاسی فراوانی را از سوی استکبار در طول سالیان متمادی تحمل کرده است.

میلانی اضافه کرد: درک عمیق و حس دلسوزی معمار بزرگ انقلاب نسبت به طبقه محروم و مستضعف به اندازه ای بود که نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای محرومان و مستضعفان دیگر کشورها نیز به عنوان یک حامی بزرگ شناخته شده اند و امروز نیز نظام جمهوری اسلامی ایران همان نفش را ایفا می کند.

ارسال نظرات