مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت حیدریه عنولن کرد:

ترویج وقف‌های مشارکتی عاملی مهم در رفع نیاز‌های جامعه

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه گفت: ترویج وقف‌های مشارکتی عاملی مهم در رفع نیاز‌ها و مشکلات جامعه است.
کد خبر: ۹۲۴۵۶۸۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جعفر نوائیان در جلسه هماهنگی وقف مشارکتی اظهارکرد: «وقف مشارکتی» عاملی مهم در رفع نیاز‌ها و مشکلات جامعه است که باید در جامعه نهادینه شود.
 
وی با تشریح اهمیت وقف و نقش آن در جامعه، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف درجامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.
 
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه همچنین بر لزوم تهیه و تدوین برنامه منسجم و اصولی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.
 
وی سنت حسنه وقف را میراث ماندگار و جاودان ائمه اطهار (ع) برای بشریت برشمرد و ادامه داد: وقف در تاریخ ملت ایران می‌درخشد و از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون وقف‌های بسیاری از سوی خیران و نیکوکاران در جامعه صورت گرفته است.
 
حجت الاسلام نوائیان بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای برگزاری مطلوب برنامه‌های در نظر گرفته شده در خصوص تحقق وقف مشارکتی تاکید کرد و بیان داشت: وقف و موقوفات در رشد فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه نقش به‌سزایی دارد و انتظار می‌رود همکاری و هم‌افزایی همه جانبه‌ای در ترویج فرهنگ وقف با اداره کل اوقاف اردبیل صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه وقف جلوه‌ای از امتحان خداوند برای انسان است، اعلام کرد: افرادی که قادر به مشارکت در این امر مهم هستند، از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار