کارشناس سیاسی:

انتخاب مدیران متخصص و انقلابی اصلی‌ترین عامل برای جهش تولید است

کارشناس سیاسی گفت: اگر کشوری بخواهد راه توسعه یافتگی را در کشور باز کند باید مدیرانی لایق و کارآمد در راس امور بگمارد، مدیرانی که علاوه بر داشتن تخصص‌های لازم دارای روحیه انقلابی و سازندگی هم باشند و این عامل اصلی‌ترین عامل برای جهش تولید در کشور می‌باشد.
کد خبر: ۹۲۴۵۷۳۵
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد علی نداف در جمع پایوران ناحیه مقاومت بسیج درگز با اشاره به نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه مجلس یازدهم دارای نمایندگانی می‌باشد که اکثریت آن‌ها نمایندگانی انقلابی و جهادی می‌باشند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم از این مجلس انقلابی و نمایندگانی که با آرای مردم انتخاب شده و به مجلس راه یافته اند ایجاد اشتغال برای جوانان و اقتصادی پایدار و با ثبات برای کشور است.

این هادی سیاسی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از مسئولین کشور در اداره امور گفت: اگر چه خواسته رهبری و نظام اسلامی هیچ گاه مچ گیری نبوده و نخواهد بود، اما وظیفه نظارت ایجاب می‌کند مدیرانی که امکانات، منابع و تجهیزات کشور در دستانشان می‌باشد پاسخگوی عملکرد خود باشند، کسانی که تورم ۴۰ درصدی و کاهش ارزش پولی ۷۰ درصد‌ی را برای کشور به ارمغان آورده اند و عامل خروج میلیارد‌ها دلار ارز از منابع کشور شده اند نباید بدون پاسخ رها شوند.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال ۹۹ توسط مقام معظم رهبری گفت: نفس انتخاب شعار سال با محوریت اقتصادی نشان می‌دهد که اقتصاد همچنان حرف اول را در کشور می‌زند و اگر بخواهیم موتور محرکه کشور به درستی کارکند باید چاره برای اقتصاد کشور اندیشید.

نداف از سنگ اندازی دوباره دشمن در انتخاب شعار سال خبر داد و گفت: دشمنان ایران اسلامی هر بار به بهانه‌ای سعی در تخریب کشورمان دارند و این بار در تمامی میزگرد‌ها و مصاحبه‌های خود انتخاب شعار سال با نام جهش تولید را زیر سوال بردند، به گفته آن‌ها در شرایط کنونی ایران با وجود این همه تحریم‌ها و مظاف بر آن ورود بیماری کرونا به داخل کشور و خوابیدن اقتصاد کشور و به دنبال آن بیکاری و بسته شدن درب هزاران هزار مغازه به دور از انتظار بود که رهبر ایران نام شعار سال را جهش تولید انتخاب کند.

وی افزود: اگر چه دشمنان ایران اسلامی همیشه سعی در تخریب سیاست‌های نظام دارند، اما از این موضوع غفلت دارند که انتخاب شعار سال با نام جهش تولید توسط رهبری بسیار هوشمندانه بوده است و به گفته ایشان اگر قرار است جهشی در تولید اتفاق بیافتد باید در همین بازه زمانی کرونا اتفاق بیافتد.

محمد علی نداف با اشاره به سخنی از شهید سردار سلیمانی در تکمیل بیانات رهبری گفت: بهترین فرصت‌ها در اوج تهدید‌ها برای ما رقم می‌خورد به شرط اینکه بدانیم و بفهمیم و بفمانیم که چگونه و چطور عمل کنیم.

نداف تشریح کرد: امروز دنیا با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند که همه گیر شده است و افکار عمومی این بیکاری و شرایط نامطلوب اقتصادی را که زاییده این بیماری است را پذیرفته اند، طراز ۳۵ درصدی منفی در اقتصاد آمریکا، بسته شدن درب کارخانجات و صنایع و به تبع آن بیکاری برای مردم چنان بحرانی را برای مردم به ثمر گذاشته است که برای یک دستمال بهداشتی به جان هم می‌افتند و حتی مردم برای حفظ اموال و جان خود در صفوف خرید اسلحه صف می‌کشند.

وی افزود: رهبر انقلاب این شرایط را برای ملت ایران و کشور‌هایی که سعی در پیشرفت خود دارند را فرصتی مناسب دانست، چرا که تا زمانیکه ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا با مردم خود به شدت درگیر است می‌توان با مدیریتی انقلابی و جهادی کشور را از این بحران اقتصادی خارج کرد.

محمد علی نداف با اشاره به سخنان رهبری لازمه توسعه کشور را داشتن و اجرای ۴ فاکتور و مؤلفه اصلی برشمرد و گفت: داشتن نیروی کار یکی از مؤلفه‌های هر توسعه‌ای است و کشور ایران با دارا بودن ۴۰ میلیون نیروی کار و مولد از این حیث مشکلی ندارد.

وی نیروی متخصص و ماهر را دومین فاکتور برای توسعه کشور دانست و افزود: با تلاش‌های وزارت علوم امروز کشور ما دارای ۱۶ میلیون جوان متخصص و ماهر است، جوان‌هایی که دارای تحصلات عالیه می‌باشند و مهارت‌های لازم را در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی گذرانده اند و آماده به کارگیری در مشاغل هستند.

نداف نقدینگی را سومین مؤلفه توسعه کشور بر شمرد و گفت: بنا به گفته‌ی وزیر نفت ایران با ۳۳.۷ تریلیون مترمکعب ذخایر اثبات شده گاز طبیعی و با در اختیار داشتن حدود ۱۵۷.۳ میلیارد بشکه ذخایر نفتی بزرگترین کشور دارنده ذخایر نفت و گاز جهان محسوب می‌شود لذا کشوری با چنین منابع و ذخایر نفتی و دیگر معادن طبیعی مشکلی در فاکتور پولی و نقدینگی نباید داشته باشد علاوه بر این، این‌ها تنها بخش خام محصولات است و می‌توان با بهره وری و تبدیل به مواد دارای ارزش افزود بر ارزش آن‌ها افزود.

وی در پایان مدیریت اقتصادی را اصلی‌ترین مؤلفه توسعه کشور خواند و گفت: اگر کشوری بخواهد راه توسعه یافتگی را در کشور باز کند باید مدیرانی لایق و کارآمد در راس امور بگمارد، مدیرانی که علاوه بر داشتن تخصص‌های لازم دارای روحیه انقلابی و سازندگی هم باشند و این عامل اصلی‌ترین عامل برای جهش تولید در کشور می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار