موسوی‌لارگانی؛

قطع یارانه ثروتمندان پیگیری می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قطع یارانه ثروتمندان که هدف اصلی تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها بود به درستی اجرا نشد و بنابراین در این دور از مجلس حتما پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۵۹۰۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اولویت‌های دور یازدهم مجلس در بحث رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: کاندیداها در انتخابات رسما مباحث اقتصادی را جزو شعارهای خود قرار داده بودند و اکنون هم اولویت نمایندگان بحث تامین معیشت مردم است زیرا مردم با مشکلات جدی روبرو شده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: شاید بتوان یکسری طرح‌های دور دهم مجلس را که نمایندگان موفق به نتیجه رساندن آن‌ها نشده‌اند را دوباره پیگیری کرد، مانند بحث قطع یارانه ثروتمندان که هدف اصلی اصلاح و تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها بود و متاسفانه به درستی اجرا نشد.

وی با بیان اینکه دولت‌های نهم و دهم که خود لایحه هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس ارائه کرد هم این قانون را به درستی اجرا نکرد، افزود: دولت در آن زمان اعلام می‌کرد، 30 درصد جامعه تنها 70 درصد انرژی را مصرف می‌کنند اما شاهد بودیم در همان دولت همه مردم یارانه گرفتند. حتی دو میلیون و 500 هزار نفر از افراد خارج‌نشین و 500 هزار نفر از فوت شدگان جزو یارانه بگیران بودند و این ظلم بزرگی در حق مردم بود.

موسوی‌لارگانی تاکید کرد: با اجرای بحث هدفمندی یارانه‌ها یک تورمی به جامعه تزریق شد اما نتیجه لازم کسب نشد زیرا قرار بود در آن زمان با آزادسازی قیمت‌ها پرمصرف‌ها هزینه‌های خود را متقبل شده و کم مصرف‌ها هم جبران هزینه کنند بنابراین در این مجلس باید این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار