فرمانده حوزه بسیج طلاب سپاه ناحیه ویژه زاهدان در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد:

سالروز تخریب قبور بقیع عاشورای دوم لقب گرفته است

فرمانده حوزه بسیج طلاب سپاه ناحیه ویژه زاهدان گفت: تفکر و حرکت افراطی و متحجر وهابیت قبرستان بقیع را با خاک یکسان کردند.
کد خبر: ۹۲۴۶۳۰۸
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

حجت الاسلام مهدی کوچکزایی، فرمانده حوزه بسیج طلاب سپاه ناحیه ویژه زاهدان در گفت و گو با خبرنگار بسیج از زاهدان، گفت:   هشتم شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع یا جنت البقیع که نام قدیمی قبرستان بقیع می می باشد، تاریخچه قبرستان بقیع به قبل از اسلام بر می‌گردد.
 
وی افزود: قبرستان بقیع  یکی از دو قبرستان مهم مسلمانان در زمان پیغمبر می باشد که برادر رضایی خودش اولین فردی بود که در آنجا دفن شد و همچنین از نظر شیعه ها اهمیت دارد.
 
حجت الاسلام کوچکزایی بیان کرد: با توجه به اینکه چهار امام مذهب تشیع و صحابه بزرگ در آن جا دفن هستند علاوه بر چهار امام تشیع و صحابه بزرگ یکی از خلفای اهل سنت هم در آنجا دفن هستند.
 
فرمانده حوزه بسیج طلاب ناحیه ویژه سپاه زاهدان ادامه داد: اهمیت قبرستان بقیع این‌ است که صحابه و تابعین در آنجا دفن هستند، در تاریخ داریم که روایت شده که پیامبر اسلام روزانه میرفت سلام و درود بر متوفیان این قبرستان می‌فرستاد.
 
این مسئول افزود: خوب در سال ۱۲۲۰ هجری قمری متاسفانه تفکر و حرکت افراطی و متحجر وهابیت این قبرستان را با خاک یکسان کردند،  دوباره در سال ۱۳۴۴ هجری قمری به دست وهابیون ملعون و متحجر و افراطی که مخالف بارگاه درست کردن برای او می باشد  متاسفانه توسط احکامه سعودی و با دستور مسئولین و ۱۵ نفر از مفتیان وهابی شفا دادن به تخریب این قبر که با خاک یکسان کرد متاسفانه این حرکت ادامه داشته و دارد.
 
کوچکزایی بیان کرد: با حمایت حکام صعودی تخریب قبرستان بقیع و قبور بقیع یک بحث استعماری است که مباحث سیاسی در پشت پرده آن است و در بحث برآورده شدن نقشه های استعمار و دولت‌های غربی که با حمایت آنها در صد سال اخیر شکل گرفته برای بار دوم تخریب قبرستان بقیع و قبور بقیع انجام که این حرکت  داغ بر دل شیعه و دوستداران اهل بیت شد .

وی گفت: بعضی از بزرگان ما گفتند کهسالروز تخریب قبور بقیع، عاشورای دوم لقب گرفته و نه تنها بر ضد شیعه بر ضد همه مسلمانان جهان می باشد خوب بسیاری از صحابه پیغمبر آنجا دفن هستند این داغی است بر دل همه مسلمین مسلمین واقعی و با تفکرات تقریبی و تفکرات اسلامی سالم . 

کوچکزایی ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرماید اگر با هویت و تفکر داعشی و متحجر و خشن را می گذاشتند قبر خود پیامبر و بارگاه پیامبر را هم با خاک یکسان می کردند، خوب این معلوم است که این تفکر با کل مسلمانی که تفکرشان تفکرات غربی و سالم و وحدت آمیز هست مخالفت داشت و دلیل این کار شان این بود که اسناد تاریخی را از بین ببرند و گذشتگان این داعش همین کسانی بودند که قبرستان بقیع و کربلا را شخم زدند.
 
وی گفت: خوب است که جهوری اسلامی ما بارها به مجمامع بین الملل بحث تخریب قبور بقیع رو به عنوان یک عامل خشن که به دست افرادی افراطی و وهابی انجام شده پیگیری بین المللی و حقوقی کرده که تا الان نتیجه ایی نداده که در این خصوص حکام صعودی و دولت عربستان باید پاسخگو باشد .
 
فرمانده حوزه طلاب ناحیه ویژه زاهدان ادامه داد: در مجامع بین الملل خوب است همه کشور های اسلامی و مسلمانان واقعی ما در سرتاسر دنیا به این حرکت اعتراض کنند و در این روز در همه دنیا و همه کشورهای اسلامی عزاداری و اعلام انزجار کنند .

وی افزود:  همه مسلمانان دست در دست هم دهند و در جهت بازسازی قبور بقی اقدام کنند .
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار