کارشناسان مذهبی عنوان کردند:امام خمینی (ره) با ویژگی های منحصر به فرد شخصیتی و رهبری انقلاب اسلامی و تشکیل حاکمیت دینی در عصر جدید دست به تاریخ سازی زد و از وی باید به عنوان تاریخ ساز فراموش ناشدنی یاد کرد.
کد خبر: ۹۲۴۶۴۲۶
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، امام خمینی (ره) با ویژگی های منحصر به فرد شخصیتی و رهبری انقلاب اسلامی و تشکیل حاکمیت دینی در عصر جدید دست به تاریخ سازی زد و از وی باید به عنوان تاریخ ساز فراموش ناشدنی یاد کرد که افکار و آرا و اندیشه های او قدیمی نمی شود و هر روز در ابعاد مختلف برای ملت های آزاده و مسلمانان واقعی الهام بخش است.

 

امام خمینی (ره) بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ پس از عمری مجاهدت در راه خدا و خدمت به اسلام و مسلمین دعوت حق را لبیک گفت.

 

توجه به ویژگی های بارز امام خمینی (ره) همچون خدامحوری، استکبارستیزی و دشمن شناسی، مردم باوری و … می تواند به شناخت هرچه بیشتر آرا و افکار ایشان برای نسل جدید موثر باشد و ما را با نهضت جهانی امام بهتر آشنا کند

در این راستا پایگاه خبری تحلیلبی ایلام بیدار با برگزاری میزگرد به صورت مجازی به گفتگو با دوتن از کارشناسان مذهبی پرداخته است.

ججت الاسلام "مجید بامشاد"کارشناس مذهبی "،با تسلیت به مناسبت سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) تنها یک رهبر سیاسی نبود بلکه ایشان یک رهبر دینی بود که خدامحوری در راس اندیشه های ایشان قرار داشت و به دنبال پیاده سازی نظامی مبتنی بر ارزش های دینی و الهی بودکه توانست این اندیشه متعالی را در میهن ما جاری و ساری کند

.

وی اظهار کرد:امام راحل در عصر خود شخصیت بی بدیلی بودند که توانستند ملت ایران را علیه رژیم وابسته طاغوت متحد کرده و برخلاف خواست غرب و شرق، انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و در ایران حاکمیت جمهوری اسلامی را مستقر سازند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام راحل عمیقاً به مردم سالاری دینی اعتقاد داشتند، افزود: بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همواره اعتقاد راسخی به نقش و جایگاه مردم داشتند و روحیه مردمی بودن ایشان در بین رهبران سیاسی دنیا بی مثال بود.

 

حجت الاسلام بامشادبا بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره بر اتحاد و همبستگی میان مردم تاکید داشته و مخالف دوقطبی سازی در جامعه بودند، افزود: ایشان محور وحدت و همدلی در جامعه ما بودند که این نقش امروز توسط مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده است.

 

وی روحیه استکبارستیزی را از ویژگی های بارز شخصیتی امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: ایشان دشمن شناسی قهار بوده و در برخورد با مسایل سیاسی بسیار مسلط و همواره بدور از هیجان زدگی و با یک آرامش خاطر مثال زدنی عمل می کردند که همه اینها نشات گرفته از ایمان بالای ایشان و توکلی که به خداوند متعال داشتند، بود.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انقلاب و نهضتی که امام خمینی (ره) ایجاد کردند تنها متعلق و محدود به ایران نبود، افزود: این نهضت امروز جهانی شده و آنرا در قالب حرکت‌های آزادیخواهانه و مقابله با قدرت‌های استکباری در سطح کشورهای منطقه و مسلمان مشاهده می‌کنیم.

ظهور امام خمینی (ره) در قامت یک بت شکن

حجت الاسلام بامشاد با بیان اینکه نهضت امام خمینی (ره) به تن مستکبران عالم لرزه انداخت و بساط طاغوت را از کشور ما جمع کرد، افزود: امام راحل در این رابطه در قامت یک بت شکن ظاهر شدند.

 

وی با بیان اینکه راه و هدف امام خمینی (ره) همانی بود که انبیا و ائمه معصوم (ع) دنبال می کردند، افزود: اندیشه های مترقی امام راحل به دنبال کمک به سعادت دنیوی و اخروی انسان ها بود.

 

حجت الاسلام  بامشادبا بیان اینکه اندیشه های سیاسی امام خمینی (ره) تحول جدیدی را در عرصه سیاسی جهان بوجود آورد، افزود: این اندیشه ها احیای دین و حاکمیت الهی در سیاست را دنبال می کرد و به دنبال اجرای قوانین الهی و شرع بود.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی دشمنان اسلام را به خوبی می شناخت و در برابر آنان هیچ گاه کوتاه نیامد که امروز این شیوه و راه توسط مقام معظم رهبری دنبال می شود، افزود: امروز باید با شناخت بیشتر و بهتر از امام راحل ما نیز در زمینه دشمن شناسی خوب عمل کنیم چرا که حفاظت و حراست از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو این اقدام است.

حجت الاسلام "علی احمدیان"، کارشناس مذهبی و مدرس حوزه نیز امام خمینی (ره) با تاسی از درس‌های آموزنده عاشورا و مبارزات ائمه در تاریخ اسلام، دست به انقلابی آرمانخواهانه زد که بزرگترین رویداد قرن نام گرفت، انقلابی با آرمان‌هایی مبتنی بر آزادی انسان، آرمانی که هر بیداردلی را به حرکت وامیدارد.

 

وی ادامه داد:اقدامی که معمار کبیر انقلاب انجام داد به صرف براندازی یک رژیم بیدادگر و جاه طلب، مردم ستیز و غیر دموکراتیک، دست نشانده و مزدور و برافراشتن نظامی مردمی، انقلابی، ضد استکبار و اسلامی نبود بلکه توانست به نسلی که به دنبال دگرگونی، انقلاب و آزادی و نیز نبرد با استکبار، استعمار خارجی و استبداد داخلی است مسیر را نشان داده و این مسأله‌ای است که امام خمینی (ره) با اندیشه‌های ناب، راه آزادی، آرمان و مرام بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران را از جغرافیای این مرز و بوم فراتر برده و مرزهای اعتباری سیاسی را درهم شکسته و از امام خوبی‌ها نمادی برای همه ملت‌های در بند ستم و استبداد می‌سازد.

 

این مدرس حوزه بیان داشت :نشانه‌ها حاکی از این است، اندیشه‌ها و آرمان‌های اصلاح گرایانه و انقلابی امام (ره) که متأثر از نهضت عاشورای حسینی و مبارزات ائمه اطهار می‌باشد، تاریخ مصرفی ندارد.

 

وی تصریح کرد:دشمنان ملت ایران، آن‌هایی که امام راحل در برابرشان ایستادگی و مبارزه کرد، انقلاب را به سرانجام رساند با درهم شکستن هیبت مستکبران، سلطه آنها را به یمن بزرگترین رویداد قرن در ایران برچید؛ همچنان برج و باروی این متخاصمان برپا است و سایه آنها بر دیگر سرزمین‌های اسلامی و غیر اسلامی نقاط مختلف دنیا، وجود دارد.

 

حجت الاسلام احمدیان افزود:امام خمینی (ره) برای دیگر ملت‌های اسلامی و غیراسلامی گرفتار بر سلطه دشمنان زمان، مردمی که در جستجوی راهی برای رهایی اند، همچنان الهام بخش و راهنما است.

 

وی ادامه داد:نگاه حکیمانه و آینده نگرانه امام خوبی‌ها به تحول‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران سبب شد تا به ظرفیت‌سازی با هدف بقای انقلاب و تضمین استمرار نهضت عاشورایی نظام، به اصول نهادسازی، گفتمان سازی و پرورش نخبگان توجه ویژه داشته باشند.

 

احمدیان گفت:سیره‌های امام مجاهد چراغ روشنی برای همه اقشار و مسؤولان در شرایط‌های مختلف است، چراغی که راه را از بیراه نشان می‌دهد و دوست را از دشمن جدا می‌کند.

 

این کارشناس مذهبی تاکید کرد:در زمان کنونی با وجود توطئه‌های تفرقه انگیز دشمنان نظام، بزرگترین آموزه امام راحل، وحدت، حیات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و جهان زنده نگه می‌دارد.

 

وی اظهار کرد:این وحدت منوط به ایرانیان نیست، وحدتی بین امت اسلامی است، تا با جهان بینی دینی از نفوذ قدرت‌های مستکبر جهانی در اندیشه‌ها ممانعت شود و موج بیداری اسلامی همواره فروزان باشد.

 

احمدیان ادامه داد:ساده زیستی، شجاعت، نترس بودن، از جان گذشتگیِ معمار کبیر انقلاب در کنار سازش ناپذیری با قلدران زمانه باعث شد با گذشت سالیان  از ملکوتی شدن امام خوبی‌ها، افکار و آرمان‌های امام (ره) در تاریخ جز فرهنگ مردم ایران اسلامی شود.

 

حجت الاسالام احمدیان گفت :امام خمینی (ره) به مردم این مرز و بوم درس همدلی و مقاومت آموختند، در این روزها بازنگری مکتب معمار کبیر انقلاب بیش از پیش نیازمند نگاه عمیق بصیرت افزایی و ولایت مداری است.

 

وی تصریح کرد:میزان شناخت راه امام خمینی (ره) اسلام‌خواهی، عدالت خواهی، استکبارستیزی و زمینه سازی ظهور مهدی آل محمد (ص) و تحقق تمدن نوین اسلامی است و لذا تنها راه تحقق این اهداف مجاهدت در این زمینه و ولایتمداری نسبت به ولی فقیه است.

این مدرس حوزه افزود:انقلابی بودن تنها راه تحقق اسلام ناب محمدی (ص) در شرایط کنونی است. همان چیزی که امام راحل عظیم الشان بر آن توصیه داشتند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر آن تاکید می کنند.

 

وی در پایان گفت:مردم عزیز ایران با رهبری امام راحل عظیم الشان نهضت و انقلابی ایجاد کردند که در تاریخ جهان جایگاه ویژه ای دارد، به طوری که تمام نظام نوین سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را متحول کرد. به همین جهت انقلاب و مردم جداشدنی نیستند و مردم عزیز ایران در مراحل مختلف؛ مانند دفاع مقدس و زمان حاضر در جریان خدمت رسانی به هم، نشان داده اند که وفادار در مسیر انقلاب و تابع رهبری عظیم الشان هستند

 

ارسال نظرات