کارشناس امور بین الملل در گفت و گو با «بسیج»:

انقلاب امام خمینی(ره) در دهه پنجم زمینه خروج امریکا را فراهم کرده است

کارشناس روابط بین الملل بیان داشت: انقلاب امام روح الله در دهه پنجم و در مسیر تکامل است که زمینه خروج آمریکا در منطقه را فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۲۴۶۵۰۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
جعفر قناد باشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: تحولات و تاثیرات انقلاب اسلامی بر سه محور ایران، جهان اسلام و جهان در حوزه‌ها و ابعاد مختلف پدیدار شد و آنچه که اتفاق افتاد این بود که انقلاب امام راحل توانست برخی از پیمان‌های بین المللی و منطقه‌ای را فرو بریزد و سرآغازی برای تحولی شگرف رقم بخورد.
 
قناد باشی گفت: دو چهره شخصیتی امام(ره) برای مردم بسیار ملموس و روشن بود، رهبری و زمامداری حکومت اسلامی با هدف حمایت از مظلومان و مستضعفان جامعه و مبارزه با استکبار و چهره زهد و تقوای ایشان که این دو وجهه ترکیبی از چهره شخصیتی پیامبران و ائمه هدی (ع) بود.
 
این کارشناس مسایل سیاسی عنوان کرد: سیره مبارزاتی امام خمینی (ره) در مواجهه با نظام سلطه القای آسیب پذیری این نظام‌ها بود که به دلیل فقدان قدرت ذاتی، شکست جبهه استکبار با هوشیاری ملت‌های بیدار قطعی خواهد بود، کما اینکه این وعده در جبهه مقاومت غرب آسیا تحقق یافت.
 
وی تصریح کرد: رژیم شاهنشاهی ایران در منطقه خاورمیانه یکی از سه پایه اصلی قدرت آمریکا بود که با پیروزی انقلاب این پایه فروریخت و در ادامه آن عربستان و رژیم غاصب صهیونیستی نیز در مسیر ضعف و شکست قرار گرفتند.
 
کارشناس روابط بین الملل بیان کرد: آمریکایی‌ها از هراس اینکه ادامه روند انقلاب منطقه را فرا می‌گیرد، در همان زمان نیرو‌های خود را از عربستان خارج کردند، ضمن آنکه اسرائیل نیز رو به ضعف و شکست رفت، بطوری که در این ۴۰ سال گذشته هر جنگی را که آغاز کرد، شکست خورد و در نهایت ناگزیر از نوار غزه و جنوب لبنان خارج شد.
 
قناد باشی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحول شگرفی در نهضت‌های آزادی بخش جهان پدیدار کرد، گفت: انقلاب امام راحل، متعلق به مستضعفین بود و بر همین اساس نهضت‌های آزادی بخش جهان به جوشش درآمدند که سرآمد آن انتفاضه فلسطین بود که بعنوان فرزند انقلاب اسلامی همچنان در حال مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است.
 
وی خاطر نشان کرد: در حوزه‌های اقتصادی حرکت‌های استثماری رو به افول رفت و استکبار جهانی به این نتیجه رسید که با حرکت‌های ضد استثماری و استعماری مواجه شده و مستضعفان و مظلومان دنیا هم به این باور رسیدند که دیکتاتور‌ها رفتنی هستند کما اینکه از بعد انقلاب تا کنون این اتفاق در بسیاری از کشور‌های جهان به ثمر نشست.
 
کارشناس روابط بین الملل گفت: انقلاب امام روح الله در دهه پنجم و در مسیر تکامل است که زمینه خروج آمریکا در منطقه را فراهم کرده، هر چند در میانه راه هستیم، اما بسیار مهم است، چرا که میلیون‌ها نفر در جهان کشمکش آمریکا بعنوان سردمدار نظام سلطه و ایران بعنوان ام القری جهان اسلام را به تماشا نشستند و در این صحنه ما موفقیت فراوانی نیز کسب کردیم. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها