خبرهای داغ:
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی:

اجرای حکم قلع و قمع ۲۲ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تبریز

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای حکم ۲۲ مورد قلع و قمع بنا و دیوارکشی مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۶۶۱۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهریار کاظمپور  در حاشیه اجرای احکام قلع و قمع اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیر مجاز، در روستای بارانلو شهرستان تبریز صورت گرفت.

وی افزود: با اجرای این احکام ۳۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقه که توسط مالکان به قطعه تفکیک و اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز شده بود به حالت اولیه اعاده شد.

کاظمپور با اشاره به سایر اقدامات پیشگیرانه این یگان در حوزه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در استان اضافه کرد: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در سازمان امور اراضی با هدف حفاظت از اراضی زراعی و باغی فعالیت خود را آغاز کرده و در راستای آن با استقرار یگان حفاظت در سازمان جهاد کشاورزی استان، تخلفات و تغییر کاربری امور اراضی زراعی و باغی از طریق یگان پیگیری می‌شود.

وی از عموم مردم استان درخواست کرد در شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز در سطح استان سازمان جهاد کشاورزی را یاری کنند و سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی راه‌اندازی شده است که آماده دریافت هر گونه خبر‌ها و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: بی‌شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف استان بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی جامعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها