خبرهای داغ:
نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
نمانیده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آنچه در آمریکای دیروز و امروز مشاهده می‏ کنیم، چیزی نیست جز بروز و ظهور آموزه ‏های لیبرال دموکراسی غرب و این یعنی جهان بدون آمریکا در حال تحقق است.
کد خبر: ۹۲۴۶۹۵۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با حضور در برنامه پیام جمعه، اعتراضات سیاهپوستان آمریکا را مورد تحلیل قرار داد و اظهارداشت: آمریکا کشوری است که پایه و مایه‏اش بر اساس جنایت، غارت و خیانت، کشتار و استعمار بنا شده است.
وی افزود: بخش زیادی از ایالات متحده آمریکا سرزمین مادری سرخپوستان بی‏پناهی است که یکصد میلیون از ایشان برای تحقق سرزمین رویایی آمریکایی قربانی شدند و میلیون ها سیاهپوست در مسیر آفریقا تا آمریکا در قفس و تابوت، بند و زنجیر جان باختند تا خانه و کاشانه آمریکایی ‏ها شکل بگیرد.
حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: برای ابرقدرتی آمریکا نیاز به جنگ ‏ها و آدمکشی های بیشتری بود. جنگ جهانی اول و دوم با حدود ۱۰۰میلیون کشته دیگر محصول تحقق این آرزو شد و بمباران ناکازاکی و هیروشیما و کشتار ۳۰۰ هزار نفر، امضاء خونین بر طومار این جنایات بود.
وی با بیان اینکه تثبیت ابرقدرتی آمریکا نیاز به کشورگشایی و کشتارهای دیگر بود، اضافه کرد: از پایان جنگ دوم جهانی تاکنون بیش از ۵۰ میلیون نفر در یکصد کشور و سرزمین قربانی مطامع استکبار جهانی شده اند.
نماینده ولی فقیه در استان حوادث اخیر در آمریکا و جنبش سیاهپوستان و دیگر مردمان این کشور به ظاهر فدرال، را تحقق پیش‏ بینی ‏های صاحبنظران غربی دانست و گفت: نوام چامسکی، اورگامسکی، تد گالن کارپنتر؛ «افول موریانه ‏ای آمریکا» را مطرح کرده اند، در جنبه‏ های مختلف اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نمود و بروز دارد.
امام جمعه تبریز با اشاره به عوامل تسریع‏ کننده این زوال گفت: هنری کسینجر سیاستمدار فرتوت و کهنه کار جمهوری‏خواه، به درستی گفته است که؛ ترامپ یکی از همان مهره‏ هایی است که در تاریخ برای اعلام پایان یک عصر سر برآورده‏ اند.
وی افزود: ترامپ باطن و حقیقت وحشی و درنده خویی آمریکا را خوب نشان داد. فرقی هم نمی ‏کند امسال سال پایانی ریاست جمهوری او باشد یا چهار سال دیگر بر مسند قدرت بماند.
حجت الاسلام آل هاشم بیانات رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: معظم له فرمود: «آمریکا رو به افول است، این وضعیتی که آمریکایی‏ ها دچارش شدند، عامل بلند مدت دارد؛ این‏ها در طول تاریخ وضعیتی را به وجود آوردند که نتیجه‏اش همین است و به این آسانی‏ها علاج‏شدنی نیست. این سنت الهی است، این‏ها محکوم‏اند به اینکه ساقط بشوند، محکوم‏اند به اینکه افول کنند، زایل بشوند از صحنه قدرت جهانی.» با این حساب چه دموکرات ها و چه جمهوری خواه ها نمی‏ توانند جلوی تحقق قطعی این سنت الهی را بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امروز آمریکا در دو مخمصه داخلی و خارجی گرفتار آمده است، گفت: شکست های راهبردی و بزرگش در منطقه و در تقابل با ایران بود که آخرین آن عجز و ناتوانی او در جلوگیری از رسیدن پنج نفتکش سوخت از ایران به سمت منطقه حیات خلوت آمریکا؛ ونزوئلا از سویی و فهرست شکست های آمریکا در مقابله با چین و روسیه و حتی ناکامی اش در برابر کره شمالی از سویی دیگر به رسوایی آمریکا خواهد افزود.
امام جمعه تبریز با اشاره به ناکامی آمریکا در مدیریت بیماری کرونا گفت: طوفان کرونایی و شیوع این بیماری فراگیر، قدرت پوشالی آمریکا در مدیریت مبارزه با کرونا را به رخ جهان کشید، حادثه ای که تا بحال ۴۲میلیون بیکار بر دست کاخ سفید گذاشته و بنابر گزارش CBS امنیت غذایی این کشور را به خطر انداخته است.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه نباید به دستکش مخلمین آمریکا خیره شد، گفت: آن هایی که ایرانیان انقلابی را بخاطر مبارزه با آمریکا و قطع ارتباط و مذاکره با آمریکا سرزنش میکردند؛ اکنون باید به خود آیند و از فکر و خیال و اندیشه باطل خود بازگردند چون جهان بدون آمریکا در حال تحقق است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اتفاقات شهر«میناپولیس» و زجر کش شدن شهروند سیاه پوست بنام جورج فلوید به دست پلیس آمریکا گفت: آنچه در این روزها با قتل فجیع یک سیاهپوست اتفاق افتاد چیز عجیبی نیست! آمریکا همین است این آمریکای بدون نقاب و بدون روتوش است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه سالیان سال چهره وحشی دولتمردان آمریکا را در بیرون از آمریکا دیده بودیم، گفت: اکنون نشانه‏ ها و اخبار حکایت از این دارد که دولتمردان آمریکا برای مردم و شهروندان خود نیز ارزشی قائل نیستند.

ارسال نظرات