نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

جهش تولید با رعایت الزامات آن ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با آغاز دهه 90 و شدت گرفتن تحریم های ظالمانه؛ ضرورت توجه به تولید داخلی ایجاب کرد تا افق سیاست گذاری های اقتصادی امسال بر منبای جهش تولید باشد.
کد خبر: ۹۲۴۷۰۸۳
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه نامگذاری سال با عنوان جهش تولید تحلیل واقع بینانه رهبر معظم انقلاب از شرایط اقتصادی کشور است، افزود: کاهش درآمد های نفتی و محدود شدن منابع ارزی دولت، کاهش ارزش پول ملی، خروج برند های خارجی بواسطه تنگ شدن حلقه تحریم ها از جمله عواملی است که ضرورت توجه به رونق و جهش تولید را بیشتر کرده است.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه جهش تولید دست یافتنی است، افزود: حمایت از لایه های پایینی صنعت و خدمات، حمایت از صنایع خرد داخلی در مناقصات با محوریت عمق داخلی سازی و همچنین تمرکز بر داخلی سازی لوازم مصرفی و قطعات از جمله راه هایی است که می توان با محور قرار دادن آن ها به جهش تولید رسید.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: باز تولید حمایت و یارانه تخصیصی به تولید و حرکت به سمت مدل های نوین تولید از جمله محورهایی است که میتوان جهش تولید را بر مبنای آن جهت داد.
حجت الاسلام آل هاشم تدوین و برقراری مدل های مشارکتی بین خریداران و فروشندگان را محور دیگر پیشنهادی برای حرکت در مسیر جهش تولید دانست و گفت: باید مجاری ورودی کالای خارجی مهندسی شود تا به جهش تولید اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری برسیم.
نماینده ولی فقیه در استان درادامه شورای گفتگو را زمینه ای برای بهبود فضای کسب و کار دانست و اظهارداشت: اتاق بازرگانی با نیم نگاهی به قوانین گذشته میتواند مشاوری مهم برای سه قوه کشور باشد.

ارسال نظرات