مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران hc چاپ کتاب نقش زنان استان مازندران در دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۷۲۶۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در نخستین جلسه کمیته بانوان ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران که در سالن جلسات فرمانداری ساری برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس بک برهه از زمان است که اوج ایثار شکل گرفت و زنان و مردان در مسیری با الهام‌گیری از آرمان‌های ارزشمند دینی و الهی پا بر منیت‌ها گذاشته و به ندای امام (ره) لبیک گفته و ایثارآفرین شدند.

وی بر ضرورت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل‌های حاضر و آینده تأکید کرد و گفت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید برنامه‌ها را به سمت و سوی این فرهنگ مقدس ببریم و در این راستا دستگاه‌ها باید پیوست بانوان را به‌طور ویژه ببیند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به وضعیت کرونا باید فضای مجازی را تقویت کنیم و در این راستا با انتشار کلیپ‌ها، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و... با محتوای دفاع مقدس نقش فضای مجازی و رسانه‌ها را پررنگ ببینیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس از سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز شده است، گفت: گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت.

طوسی پدران و مادران شهدا را گنجینه‌های دفاع مقدس برشمرد و با اشاره به اینکه نباید این گنجینه‌ها را از دست بدهیم، بر ضرورت جمع آوری خاطرات‌شان تأکید کرد و با بیان اینکه مجموعه‌ای از خاطرات ارزشمند در اختیار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است، از چاپ کتاب نقش زنان استان در دفاع مقدس خبر داد و گفت: خاطرات اگر درست منتقل شود رسالت خود را انجام می‌دهد.

این مسئول حفظ روحیه و حفظ کیان خانواده را نوعی جهاد برشمرد و افزود: برای پایه‌ریزی نظام خون جوانان زیادی را دادیم و مدیون خون شهدا هستیم.

طوسی ضمن برشمردن برنامه‌های کمیته بانوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: تولید کتابچه دفاع مقدس، پرداختن به نقش کودکان و نوجوانان در دفاع مقدس، بهره‌مندی از راویان دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران بخصوص شهدای مدافع سلامت از جمله برنامه‌هاست.

وی با تاکید بر عدم اجرای برنامه‌ها به‌صورت  شعاری و نمایشی افزود: تاکید ما بر پررنگ بودن نقش و آگاهی بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به لزوم تبیین درست واقعیت‌های جنگ تأکید کرد و گفت: باید الگوهای درست دفاع مقدسی را به مردم منتقل کنیم و برای این حوزه وقت بگذاریم که مدیون شهدا هستیم.

«گلی کهنسال» مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز بر بومی‌ شدن برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت کرونایی و عدم اجرای برنامه‌های همایشی، باید در زمینه پژوهش ورود پیدا کنیم و خروجی خوبی داشته باشیم.

وی از چاپ کتاب اسناد جامع زنان استان در دفاع مقدس خبر داد و افزود: این کتاب توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حمایت اداره کل امور بانوان استانداری به چاپ خواهد رسید./دفاع پرس

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها