تشدید برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در آذربایجان‌غربی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از تشدید برخورد با فعالیت تورهای غیرمجاز در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۷۷۸۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، ریتا خضرزاده امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اخیرا در جلسه‌ای که با دعوت از نهادهای ذی‌ربط از جمله نیروی انتظامی، مرزبانی و فرمانداری برگزار شده بود موضوع تورهای غیرمجازمطرح و از دستگاه‌های مربوطه درخواست شد که برای ممانعت از این فعالیت‌های غیرقانونی، برخوردهای شدیدتری در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: در این ارتباط مقرر شد تا نیروهای انتظامی از جمله پلیس راهوار و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تردد وسایل نقلیه عمومی در مسیرهای منتهی به مناطق گردشگری را زیر نظر داشته و در صورتی که فاقد مجوزهای قانونی باشند از ادامه حرکت این تورها جلوگیری شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: همچنین فعالیت‌های تبلیغاتی اشخاص در فضاهای عمومی و مجازی برای برگزاری تور مورد رصد قرار گرفته و ضمن ممانعت از ادامه فعالیت غیرقانونی این تورها، افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: برخورد با تورهای غیرمجاز در درجه نخست برای صیانت از حقوق شهروندان است زیرا که تورگردانان غیرقانونی هیچگونه تعهد و مسئولیتی در خصوص ارائه خدمات حرفه‌ای گردشگری و اتفاقات پیش آمده برای شهروندان ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات