مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تنوع زیاد گونه‌های گیاهی و جانوری در این منطقه از مهم‌ترین علل ایجاد پاسگاه سیار بوده و با ایجاد آن حراست از منطقه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۲۴۸۱۲۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

افتتاح پاسگاه محیط‌بانی سیار در منطقه دربند هیر

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سعید شهند صبح امروز در آیین افتتاح پاسگاه محیط‌بانی سیار در منطقه دربند مشکول اظهار کرد: تنوع زیاد گونه‌های گیاهی و جانوری در این منطقه از مهم‌ترین علل ایجاد این پاسگاه سیار بوده و با ایجاد آن حراست از منطقه افزایش می‌یابد.

وی به وسعت منطقه شکار ممنوع دربند مشکول اشاره کرد و افزود: با توجه با وسعت ۲۹ هزار هکتاری این منطقه، در نظر داریم پاسگاه ثابت در این منطقه احداث شود و برای تامین اعتبار آن، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: در سال‌جاری شاهد فراوانی علوفه مورد نیاز جانوران این منطقه به سبب بارش باران‌های بهاره هستیم و بسیاری از کل‌ها و بزها دوقلوزایی داشته‌اند.

وی تأکید کرد: وقوع آتش‌سوزی و زنده‌گیری بره‌های تازه متولد شده توسط گردشگران  از نگرانی‌های همیشگی مسؤولان منطقه است و امیدورایم مردم با رعایت نکات ایمنی از وقوع حوادثی چون آتش‌سوزی جلوگیری کرده و نسبت به حفظ جمعیت جانوران منطقه احساس مسؤولیت داشته باشند.

شهند در خصوص هفته محیط زیست گفت: به دلیل شیوع کرونا و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، اکثر برنامه‌های هفته محیط زیست به‌صورت مجازی برگزار شد و نخستین برنامه غیرمجازی، اجرای مانور اطفای حریق در مناطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال بود.

ارسال نظرات