سعد زعفری هشجین
رئیس مجمع نمایندگان اردبیل:
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با واگذاری کشت و صنعت مغان مخالفتی نداریم اما با غارتگری مخالفیم چرا که این مجموعه بزرگ به قیمت بسیار ناچیز معامله شده است.
کد خبر: ۹۲۴۸۲۲۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

مخالف خصوصی‌سازی با هدف غارتگری هستم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با بیان این‌که برای تقویت زیرساخت‌های استان طرح‌های مهمی در حال برنامه‌ریزی توسط نمایندگان استان است عنوان کرد: برای احیای یک استان در حوزه‌های مختلف بودجه‌های قابل توجه لازم است که تلاش ما بر آن خواهد بود تا بودجه‌های مورد نیاز را برای استان جذب کنیم.

وی افزود: بر آن معتقدیم اصل ۴۴ در زمینه خصوصی سازی باید مورد توجه بیش از پیش مسئولین قرار گیرد و با توجه به اینکه حدود ۷۰ هزار جوان تحصیل‌کرده بیکار در استان وجود دارد در این خصوص به سرمایه گذاران متدین برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این منطقه نیاز داریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در رابطه با ابطال یا عدم ابطال کشت و صنعت مغان عنوان کرد: با واگذاری کشت و صنعت مخالفتی نداریم اما با غارتگری مخالفیم، و معتقدیم که کشت و صنعت مغان به قیمت بسیار ناچیز معامله شده و این پایمال کردن بیت‌المال و ظرفیت بالای استان است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان این‌که لغو واگذاری کشت و صنعت مغان از مطالبات اصلی مردم است، افزود: قوه قضائیه در این رابطه ورود کرده و طی دیدار بنده با آقای رئیسی و مسئولین کشوری قرار بر آن شد که این مسئله مورد پیگیری قرار گیرد تا مفسده‌ای در این واگذاری صورت نگرفته باشد که نتیجه این پیگیری‌ها یا به ابطال منتهی شده و یا تجدید در کارشناسی صورت خواهد گرفت تا این واگذاری به قیمت مناسب انجام گیرد.

وی به نقش مؤثر نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عضویت نمایندگان در روزهای آینده در کمیسیون‌ها مشخص می‌شود و که در این راستا نمایندگان می‌توانند جایگاهشان را بر حسب نیازهای استان مشخص کنند.

مخالف خصوصی‌سازی با هدف غارتگری هستم

هیچ وزیر کم توجهی به استان از دست من در امان نخواهد بود / راه آهن میانه به اردبیل ابتر است

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج مبنی بر هدف و برنامه نمایندگان استان برای حضور در کمیسیون اقتصاد، عنوان کرد: کمیسیون‌ها محل رجوع وزرا است و کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از تخصصی‌ترین و بالنده‌ترین و تعیین کننده‌ترین کمیسیون‌های مجلس است و بنده با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در کشور و استان اردبیل به لطف خدا توانستم در این کمیسیون حضور یابم و قطعاً نهایت تلاش خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی استان و در رأس آن بهبود اقتصاد کشور انجام خواهم داد.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: با کسی در خصوص رفع مشکلات استان عقد اخوت ندارم و هیچ وزیری از دست من در امان نخواهد بود اگر وزیر به منطقه من توجه نکند به وظیفه قانونی‌ام عمل خواهم کرد و در این راستا اولویت بنده اتمام پروژه راه آهن و شبکه ریلی استان است که طی جلسه اخیر با آقای نوبخت اشاره کردم که این راه آهن باید به اردبیل و از اینجا به پارس آباد انتقال یابد اگر این‌گونه نباشد راه آهن اردبیل ابتر و بی معنی خواهد بود و استان در بن بست خواهد ماند.

وی در خصوص بحث منطقه آزاد اردبیل که یکی از مطالبات به حق مردم این منطقه است اظهار کرد: بحث مناطق آزاد به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و متقاعد کردن شورای نگهبان و بازگرداندن آن به مجلس همت نمایندگان را می‌طلبد و این ظرفیت در نمایندگان ما وجود دارد که پرونده منطقه آزاد را دوباره به مجلس بازگردانده و در صدد حل این مطالبه مهم مردم استان برآیند.

مخالف خصوصی‌سازی با هدف غارتگری هستم

از تجمیع نمایندگان در یک کمیسیون جلوگیری کردیم

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین با تاکید بر لزوم وحدت و انسجام نمایندگان تصریح کرد: طبق جلسات و هماهنگی‌های نمایندگان استان برنامه ما بر این شد تا هر نماینده‌ای در یک کمیسیون مهم مجلس عضو شود و از تجمیع در یک کمیسیون جهت جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی و افزایش راندمان کاری جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام موسوی دلیل وجود بیکاری جوانان تحصیل‌کرده را عدم توجه اساسی به شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: با همکاری و حمایت شرکت‌های دانش بنیان می‌توان از جوانان تحصیل‌کرده در بخش‌های مختلف علمی و فناوری استفاده کرد و برای کشور در زمینه اقتصادی بازدهی مناسبی ایجاد کرد و در بحث رفع بیکاری قدم‌های خوبی را می‌توان با اهمیت دادن به این مسئله برداشت.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمینه کشاورزی، گردشگری، صنعت اشاره کرد و تصریح کرد: ما در استان کارخانه نداریم بلکه کارگاه بزرگ راکد داریم و نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه‌ها احساس می‌شود که از جمله آن می‌توان به تجهیز کشاورزی به صنایع تبدیلی اشاره کرد که در این مورد دچار خام فروشی هستیم و این دلیل بر آن است که تجار سود بیشتری نسبت به کشاورزان می‌برند.

مخالف خصوصی‌سازی با هدف غارتگری هستم

مخالف خصوصی‌سازی با هدف غارتگری هستم

ارسال نظرات