خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش و برگرفته از قرآن و سیره ائمه (ع) است.
کد خبر: ۹۲۴۸۲۴۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد پورداود در آئین افتتاحیه دو استخر دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه یک و دو همدان که با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولین استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همدان و فامنین، خیرین و معلمین در سالن اجتماعات خانه معلم برگزار شد، اظهار داشت: جسم بستر و موکبی برای تعالی روح و عروج روح به عالم علوی است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش و برگرفته از قرآن و سیره ائمه (ع) است، گفت: یکی از ساحت‌های شش‌گانه این سند، ساحت زیستی و بدنی است که مهمترین جهت‌گیری آن عبارت است از تعامل مستمر روح و بدن با این توضیح که در این جهت‌گیری رابطه روح و بدن یک رابطه بنیادین و عمیق و جزء اصول مبرهن و متقن اصلی است که همان نظریه جسمانیه الحدوث و روحانیه البقا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در چنین فضای فکری مفهوم سلامت، مفهوم گسترده‌تری را به خود اختصاص می‌دهد و توجه هماهنگ و متعادل به ابعاد جسمانی، روانی، زیستی، اجتماعی، محیطی و معنوی رشد متربیان قطع شده و ساخت اماکن ورزشی نظیر این استخرها در راستای تقویت همین ساحت است.

وی بیان کرد: در زمینه ساخت و ساز اعم از مدرسه‌سازی و سایر اماکن کارهای بزرگی انجام شده و در این بین نقش خیرین بسیار حائز اهمیت است.

پورداوود با بیان اینکه با کمک و هدایت‌های استاندار جشن خداحافظی با بخاری‌های غیراستاندارد را برگزار کردیم، ادامه داد: بسترهای تحولی به عنوان محور همه فعالیت‌های آموزش و پرورش در دستور کار تعلیم و تربیت کشور است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استان همدان با تأسی از کشور در راستای سند تحول بنیادین حرکت می‌کند و کرامت معلمان را در صدر مسائل خود قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان با اشاره به افتخارات استان در حوزه آموزش و پرورش ابراز داشت: کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش در کشور، کسب رتبه برتر در ستاد اقامه نماز کشور  و کسب رتبه چهار کنکور و حافظ قرآن جزء افتخارات این استان است و همچنین در حوزه سوادآموزی یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار