استاد محمدعلی کشاورز، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که از چندی قبل به علت بیماری ریوی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بود، در ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۹۲۴۸۸۵۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, محمدعلی کشاورز (زادهٔ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان) بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که نشان درجه یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده بود.
پدرسالار بازیگری سینمای ایران در طول بیش از نیم قرن فعالیت هنری اش در ده‌ها مجموعه تلویزیونی، فیلم سینمایی و تئاتر ایفای نقش کرد و از چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود.
از آثار ماندگار وی می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی پدرسالار، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم) و گرگ‌ها اشاره کرد.
از جمله کار‌های قابل توجه استاد کشاورز در سینما هم می‌توان به رگبار، خشت و آینه، برزخی‌ها، کمال الملک، مردی که موش شد، کفش‌های میرزا نوروز، مادر، جستجو در جزیره، ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه و کمیته مجازات اشاره کرد.
مرحوم استاد کشاورز برای بازی در فیلم مادر ساختهٔ علی حاتمی، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.
جزئیات مراسم تشییع و ترحیم این هنرمند فقید اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات