رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: بیمارستان سجادیه تربت جام تکمیل شد، عدم همکاری مردم تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۲۴۸۹۰۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
دکتر محمد افکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: با رویه فعلی بی توجهی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اگر تمام نیرو‌های درمان هم به کار گرفته شوند، کرونا با درمان مهار نمی‌شود و باید در قسمت بهداشت و با پیشگیری این بیماری را مهار کرد و این مساله هم نیازمند همکاری جدی مردم است.

وی با بیان اینکه کرونا با کسی تعارف ندارد، افزود: این بیماری پیر و جوان نمی‌شناسد و هیچکس از گزند آن در امان نیست مگر افرادی که محدودیت‌ها را رعایت کرده و به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به مشاهده‌ی تردد ماشین‌ها و کاروان‌های های متعدد عروسی در سطح شهر گفت: این بی توجهی به حضور در مکان‌های شلوغ، باعث ابتلا بسیاری از افراد می‌شود که اکیدا توصیه می‌شود از رفتن به اجتماعات خودداری و نکات بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

دکتر محمد افکار بیان کرد:برخی بدون توجه به موازین بهداشتی و دور از چشم بازرسان در منازل جشن برپا می‌کنند و دامنه گسترش بیماری را توسعه می‌دهند.

وی تاکید کرد:در آغاز شیوع این ویروس در شهرستان تربت جام وصالح آباد ۸۵ درصد مردم، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند، این در حالی بود که این میزان در کشور ۷۳ درصد بود، ولی با توجه به آخرین آمار کسب شده، در حال حاضر بین ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم شهرستان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم رعایت نکات ایمنی و موارد بهداشتی را رها کرده اند که این بی توجهی، نتایج زیانباری به همراه داشته و ممکن است موجب پیک دوباره این ویروس ومحدودیت‌های مجدد گردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها