معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم کشور:
معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی در کشور برگزار شد گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند بسترسازی است.
کد خبر: ۹۲۴۹۰۹۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی شکری صبح امروز در دوره تربیت معلم آشنایی با سبک زندگی قرآنی که در سالن جلسات اداره ‌کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری را ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه دانست و اظهار داشت: سال گذشته 300 دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی در کشور برگزار شد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم کشور مستحکم کردن رشته‌های ارتباطی با خداوند متعال را زمینه‌ساز سعادت انسان دانست و با بیان اینکه مشکلات انسان با این رویکر حل می‌شوند عنوان کرد: ارتباط مؤثر با خداوند محوری‌ترین موضوع سبک زندگی قرآنی است که باید در مورد راه‌های تحقق آن به افراد آموزش داده شود.

شکری ترغیب و ترویج ابعاد سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: متناسب‌سازی آموزش با نیازهای جامعه و بسترسازی در جهت تحقق عینی تربیت قرآنی از جمله اهداف بسیار مهمی محسوب می‌شوند که با برگزاری کارگاه‌های آموزش سبک زندگی به دنبال دستیابی به آن‌ها هستیم.

وی توانمندسازی و خودکفایی استان‌ها در برگزاری آموزش سبک زندگی قرآنی در سراسر کشور را به عنوان یک ضرورت مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و گسترش دوره‌‌های عمومی آموزش آشنایی با سبک زندگی قرآنی در سراسر کشور از اهداف کلی برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم کشور پرداختن مستمر به فعالیت‌های قرآنی را و لزوم نهادینه کردن آن در جامعه را متذکر شد و اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم رسیدن به تمدن اسلامی توجه به سبک زندگی است از طرفی کسی که در پناه قرآن قرار می‌گیرد خداوند متعال نیز از وی به خوبی محافظت می‌کند.

شکری قرآن کریم را نجات‌بخش و ایمنی‌بخش خواند و با تاکید بر اینکه ترویج و عملیاتی شدن سبک زندگی بدون شک به تلاش علمی و عملی نیاز دارد و از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که سبک زندگی قرآنی و فراگیرشدن آن در سطح جامعه اقشار مختلف مردم و قشرهای جوان مستلزم تلاش و مجاهدت بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه زندگی مجموعه‌ای از ارتباطات است و باید ارتباطات خود را قرآنی کرده و بر مدار معارف قرآنی قرار دهیم عنوان کرد: اگر ارتباط با خداوند تنظیم باشد تمام مصائب زندگی، مسائل و مشکلات حل می‌شود و ارتباط با خداوند در حقیقت محوری‌ترین موضوع مورد توجه در سبک زندگی قرآنی است.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این کارگاه آموزشی یکی از دغدغه‌های بسیار مهم مقام معظم رهبری را در سال‌های اخیر بحث شکل‌گیری سبک زندگی قرآنی و اسلامی و گسترش معنویت در جامعه و بین قشر جوان دانست و اظهار داشت: باید بسترهای لازم برای گسترش سبک زندگی قرآنی را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام محمد پورشعبانعلی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با هر روش و ابزاری بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده‌اند عنوان کرد: ضرورت تحقق سبک زندگی قرآنی برای مبارزه با اهداف شوم دشمنان بیش از پیش ضروری است و دستگاه‌ها و چهره‌های فرهنگی باید در این امر همت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات