رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی:

شهید بهشتی معمار قانون اساسی است/نگاه تحول آفرینی همراه با نگاه جهادی زمینه برای حرکت به سمت تعالی است

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: امروز اگر نگاه تحول آفرینی همراه با نگاه جهادی در کارها نداشته باشیم قطعا موفق نخواهیم بود و تحول باید راهبردی رسانه ها در شرایط فعلی باشد.
کد خبر: ۹۲۴۹۱۱۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام موسوی رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی امروز در نشست صمیمی با مدیران خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیر و تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: شهدای هفتم تیر نقش بسیار بزرگی در شکل‌گیری انقلاب و تحقق اهداف نظام اسلامی ایفا کردند و این شهدای عزیز تنها مختص قوه قضائیه نیستند بلکه متعلق به نظام اسلامی و عموم مردم ایران می باشند.

موسوی اظهار کرد: شهید بهشتی معمار قانون اساسی بود و در تبیین قانون اساسی نقش مهمی ایفا کرد و امروز گرامیداشت یاد و خاطر این شهید بزرگ هم برای دستگاه قضایی و هم برای جامعه یک ضرورت است.

وی شناخت درست از زمان خود و بصیرت داشتن از شرایط فعلی را یکی از خصوصیات برجسته امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد و افزود: اگر بصیرت و شناخت درست و جامع از شرایط و زمان خودمان نداشته باشیم قطعا به بیراهه خواهیم رفت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: در بسیاری از بحران های فعلی نیازمند شناخت حق و بصیرت هستیم و رسالت بزرگ رسانه هاو مطبوعات این است که آگاهی را به سطح جامعه برسانند و جامعه را نسبت به وضعیت فعلی هوشیار کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص اصحاب رسانه تعبیری به کار برده اند و آنها را پیش قراولان و افسران جنگ نرم خوانده اند و این رسالت سنگینی را بر دوش اصحاب رسانه گذاشته است.

موسوی اضافه کرد: در شرایطی که انبوهی از کانال ها و شبکه های معاند در حال تخریب اعتقادات و ارزش ها هستند نقش رسانه یک نقش بسیار مهم و حیاتی محسوب می شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی که به مناسبت سالروز سی و یکمین ارتحال امام خمینی(ره) داشتند عنوان تحول را ضروری خواندند که بیش از ۸۸ بار در این سخنرانی از کلمه تحول استفاده کردند که این نشان دهنده اهمیت تحول است.

وی با اشاره به اینکه نگاه تحولی به شرایط از ویژگی های مکتب امام خمینی(ره) است که رسانه ها هم باید به این نگاه توجه ویژه داشته باشند گفت: امروز اگر نگاه تحول آفرینی همراه با نگاه جهادی در کارها نداشته باشیم قطعا موفق نخواهیم بود و تحول باید راهبردی رسانه ها در شرایط فعلی باشد.

موسوی با اشاره به اینکه دادگستری استان یک مجموعه ای از افراد خدوم، دلسوز، ایثارگر و تلاش گر هستند که علیرغم وجود مشکلات برای خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند بیان کرد: شجاعت برخی از قضات استان در بسیاری از پرونده ها بسیار قابل تقدیر است و حقیقتا استان مرکزی قضات شجاع و توانمندی در مجموعه قضایی خود دارد که در کنار شجاعت شرافتمندانه زندگی می کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: رسانه ها باید به اخبار درست، صحیح، موثق و منابع قابل اطمینان تکیه کنند چراکه تکیه بر اخبار موثق سبب تقویت ارکان نظام و پیشبرد اهداف سیستم قضایی می شود که اگر اینگونه نباشد ارکان نظام دچار تزلزل خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه توسعه نظارت ها بر نیروی انسانی به منظور تکریم مردم و افزایش سطح رضایتمندی مردم در دستور کار دستگاه قضایی استان است گفت: ترویج روحیه جهادی و خدمت رسانی امروز یکی از ضرورت های مهم محسوب می شود که در کنار این اگر ما بتوانیم در جامعه به کمک رسانه ها فرهنگ صلح،سازش و گذشت در بین مردم را ترویج دهیم قطعا مشکلات قضایی را می توانیم کاهش بدهیم.

وی افزود: عملکرد قوه قضائیه در طول این چند سال اخیر نشان داده که این دستگاه جناح چپ و راست نمی شناسد و در برخوردها تنها عدالت و برخورد قانونی در دستور کار است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی یادآور شد: رسانه ها باید توجه داشته باشند برخورد با فساد جای آن در کانال هاو فضای مجازی نیست و باید روند قانونی خود را سپری کند و باید توجه کنیم در برخورد با فساد ذهن جامعه را مخدوش نکنیم و اینکار با رعایت اخلاقیات صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اگر رسالت رسانه ای که همان امانت داری است به درستی رعایت شود قطعا می توانیم در امید آفرینی و افزایش سطح اعتماد عمومی بسیار موثر باشیم.

موسوی تصریح کرد: شناساندن ماهیت واقعی استکبار به مردم، ترویج فضای برادری و همدلی در جامعه، کمک به دستگاه قضایی در اصلاح جامعه، پیشگیری از وقوع جرم و اقناع سازی جامعه از برنامه ها و تصمیمات آینده نظام اسلامی از مهمترین انتظارات رهبری از رسانه ها است که می تواند در تعالی رسانه بسیار موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت حقوقی و قضایی از اصحاب رسانه در اولویت های دستگاه قضایی استان است اما رسانه ها هم باید اقداماتی انجام دهند که ما بتوانیم حمایت در چارچوب قانون را انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات