خبرهای داغ:
با موضوع نماز و نیایش؛

کارگاه خوشنویسی «نغمه عشق» در تبریز برگزار شد

کارگاه خوشنویسی نغمه عشق با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۰۲۴۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی روز شنبه در مراسم افتتاح این کارگاه با اشاره به اهمیت و تاثیر هنر خوشنویسی در جامعه، گفت: هنر خوشنویسی ۲ بال برای پرواز دارد که یکی زیبایی ظاهری و بصری و دیگری محتوا و مضامین آن است.

محمد محمدپور، افزود: این هنر همواره از محتوایی ارزشمند برخوردار است و هنرمندان خوشنویس نیز همواره افرادی متعهد و ارزشی هستند که برای تعالی فرهنگ و هنر کوشیده اند.

وی اظهار داشت: هنر خوشنویسی نقش ویژه و جایگاه والایی در حفظ و ثبت مفاهیم و مواریث فرهنگی جامعه داشته و هنرمندان خوشنویس هم خود سرمایه معنوی جامعه بوده و هم بر ثروت معنوی کشور می‌افزایند.

محمدپور اضافه کرد: اساتید و پیشکسوتان این هنر همواره منشاء خیر بوده و سرمایه های انسانی بی‌نظیری را پرورش داده‌اند و امید است این روند همچنان موجب ظهور و بروز استعدادهای کم‌نظیر در تاریخ هنر این مرز و بوم باشد.

وی با بیان اینکه هم استعداد خوبی در زمینه هنر خوشنویسی در این استان وجود دارد و هم زمینه برای بالندگی آن فراهم است، ادامه داد: امید است این استعدادهای بالفعل، بالقوه شده و آینده‌ خوبی در زمینه هنر خوشنویسی در ایران و تبریز رقم بخورد.

این کارگاه با موضوع نماز و نیایش با حضور ۵۰ نفر از استادان برجسته تبریز برگزار ‌شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها