خبرهای داغ:

آزمایش کرونای ۷۷۰ نفر در شاهرود و میامی مثبت اعلام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: چهار هزار تست از بیماران در شاهرود و میامی گرفته شد که جواب آزمایش کرونای ۷۷۰ نفر مثبت اعلام شد.
کد خبر: ۹۲۵۰۲۶۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
آزمایش کرونای ۷۷۰ نفر در شاهرود و میامی مثبت اعلام شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا چمن در نشست شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: موج همه‌گیری کرونا ویروس در روز‌های گذشته به نسبت مدت مشابه ماه گذشته در کشور شدت گرفته است؛ اما میزان فوتی کاهش یافته و مردم هوشیارتر شدند و نظام سلامت در مقابله با کرونا ویروس خوب عمل می‌کند.
وی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کشور بر اساس آخرین آمار در کشور به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ادامه داد: ۶ هزار و ۲۵۱ مورد مشکوک، محتمل و قطعی ابتلا به کرونا به بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ماه‌های گذشته مراجعه کردند.
چمن اضافه کرد: یک هزار و ۲۱۰ تن بیمار محتمل و قطعی در ماه‌های گذشته به بیمارستان‌های شاهرود مراجعه کرده‌اند و چهار هزار تست از بیماران گرفته شد که جواب آزمایش ۷۷۰ نفر مثبت اعلام شد.
وی با بیان اینکه ۶۳ نفر با PCR مثبت فوت نموده اند (با نمونه گیری از همه موارد مرگ قبل و یا حتی بعد از فوت) ادامه داد: ۸۱ درصد فوتی‌ها به دلیل کرونا ویروس بیماری زمینه‌ای داشتند و متوسط سن فوتی‌ها، ۷۴ سال بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تصریح کرد: تعداد کل مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با ۳۶ درصد کاهش از ابتدای اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹، ۱۹ مورد بوده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۸ مورد بوده است.
چمن گفت: تعداد کل مرگ و میر از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹، ۳۱۹ مورد بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر اینکه براساس سناریو‌های مختلف ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده این مبارزه ادامه دارد، گفتند که باید خستگی ناپذیر در وضعیت آمادگی کامل برای مقابله باشیم و از تجاربی که تاکنون اندوخته ایم بتوانیم نهایت استفاده را در ادامه این کاروزار ببریم.
وی از انسجام سیاسی و وحدت رویه در سطوح مختلف تصمیم گیری، سیاست گذاری، اجرا و اطلاع رسانی در استان و شهرستان‌های تابعه تشکر نمود و خدمات و مراقبت‌های همکاران خود در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را که منجر به دستاورد‌ها و توفیقات ارزنده شده شایسته بالاترین تحسین و تقدیر دانست و ضمن سپاسگزاری از آحاد مردم، صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی؛ خواستار استمرار بیش از پیش برنامه‌های آموزش و بازآموزی اصول پیشگیری از ابتلای به کرونا ویروس شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها