خبرهای داغ:
مسئول بسیج اصناف استان قم عملکرد سازمان بسیج اصناف، بازاریان و واحد‌های صنفی استان قم را در یک سال گذشته تشریح کرد.
کد خبر: ۹۲۵۰۳۸۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳


روحی مسئول بسیج اصناف سپاه قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بسیج» از قم ضمن تبریک به مناسبت روز ملی بسیج اصناف و  بازاریان ،با اشاره به جایگاه بسیج اصناف گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: اصناف بازوان انقلاب هستند و از دیرباز در کنار انقلاب بوده و در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و بحران‌های اقتصادی نقش داشته و جزو بازوان انقلاب بوده و هستند.

وی افزود:در استان قم ۳۵ هزار واحد صنفی پروانه دار هست که این واحد‌های پروانه دار به ۵۸ اتحادیه تقسیم میشود.

روحی در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی بسیج اصناف اعلام کرد:در طی پیگیری برای توسعه‌ی پایگاه‌های بسیج اصناف در سطح اتحادیه‌های صنفی توانستیم تعداد ۴۰ پایگاه صنفی تاکنون تشکیل دهیم و همچنین در خصوص جذب بسیج پیگیری‌های زیادی شده که تاکنون بیش از ۱۵ هزار بسیجی در سطح استان قم هست که از نظر جذب جز استان‌های اول در کشور هستیم.

مسئول بسیج اصناف قم درباره‌ی راه اندازی حوزه خواهران بسیج اصناف گفت:حوزه خواهران بسیج اصناف به صورت ۴ پایگاه تخصصی راه اندازی شده که شامل پایگاه آرایشگران زنانه، پایگاه پوشاک، پایگاه خرازان و پایگاه عکاسان هست که بیشترین صنوفی هست که خواهران در آن حضور دارند، راه اندازی شد.

وی در خصوص حمایت از سیل زدگان لرستان گفت:اصناف و بازاریان همواره در تمام حوادث و بحران‌ها حضور پررنگ و مستمر داشتند و در سیل لرستان با کمک‌های نقدی و غیرنقدی به یاری هموطنان خود شتافتند و بیش از یک ملیارد و پانصد میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی مجموع کمک‌های صنوف قم به سیل زدگان بود.

وی ادامه داد:در چهار حوزه، گروه‌های تخصصی جهادی تشکیل گردید که کاری بی سابقه بودو این گروه‌ها در خصوص تعمیر لوازم منزل، تاسیسات مکانیک سرمایشی و گرمایشی منازل، تعمیر تلفن همراه و گروه جهادی عمرانی مربوط به ساخت و ساز فعالیت میکنند و در هشت مرحله به مناطق سیل زده‌ی لرستان اعزام گشته و تعداد زیادی از لوازم آسیب دیده توسط این گروه‌های جهادی تعمیر شد.

روحی اشاره کرد:بعد از اتفاقات سیل و حوادث غیرمترقبه دیگر مرکز نیکوکاری اصناف با مجوز رسمی کمیته امداد امام خمینی (ره) راه اندازی گردید.

وی همچنین از عملکرد اصناف در روز‌های کرونایی گفت:از آغازین روز‌های شیوع ویروس کرونا، در چندین مرحله اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بین کسبه و صنوف توزیع شد.

روحی ادامه داد همچنین فراخوانی برای شناسایی تولیدی‌های پوشاک برای تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی زده شد که با استقبال خوبی مواجه گشت و نیرو‌های بسیجی اصناف برای تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی به این تولیدی‌ها اعزام شدند.

وی ادامه داد:همچنین در کمک مومنانه بسیج اصناف ۱۰۰۰ بسته‌ی معیشتی نقدی و غیرنقدی در بین صنوف آسیب دیده توزیع نمود.

روحی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از کمرنگ شدن بحث معنویت و رنگ و بوی دینی در قم گفت:بسیج اصناف در زمینه آسیب‌های اجتماعی اقداماتی داشته و به بررسی در مورد اینکه صنوف چه نقشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی میتواند داشته باشد پرداخته و در این راستا تلاش کرده است.


ارسال نظرات