مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با «بسیج»:

اجرای طرح کنگره ملی تبلیغ در استان خراسان رضوی کلید خورد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اعلام کرد: طرح کنگره ملی تبلیغ از یکم تیرماه در استان خراسان رضوی کلید خورد.
کد خبر: ۹۲۵۰۷۱۵
|
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن گرامیداشت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) و نامگذاری این روز به نام روز تبلیغ و اطلاع رسانی گفت: کنگره ملی تبلیغ یک رویدادی است که برای اولین بار در سطح سازمان تبلیغات اسلامی حول محور تبلیغ مردمی به مدت یکسال اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این طرح از اول تیرماه سال جاری تا یکم تیرماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد گفت: در این راستا تمامی کسانی که در حوزه تبلیغ دینی فعالیت دارند شناسایی می‌شوند و پس از یکسال از فعالیت آن‌ها در مراسمی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
 
وی از اهداف مهم اجرای طرح کنگره ملی تبلیغ را استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امر تبلیغ اعلام کرد.
 
وی با بیان اینکه توسط امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب هدف معلوم شد افزود: امام راحل قیام تمدنی در برابر تمدن غرب را آغاز کردند تا جریان انقلاب اسلامی به بار نشست و امروز اقتدار جمهوری اسلامی در سراسر جهان به خوبی معلوم است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اهمیت تبلیغ برهیچ کسی پوشیده نیست گفت: مهم‌ترین عنصر در بحث تبین گفتمان اسلام نابی که حضرت امام(ره) به آن اشاره داشتند و با تأکید براینکه در پیروزی انقلاب اسلامی اراده مردم پای کار بود و با رهبری امام خمینی (ره) پیروزی نهایی محقق شد تصریح کرد: در برنامه سازمان تبلیغات اسلامی توجه به ظرفیت مردم مورد توجه جدی قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام صاحبقرانی اظهارکرد: برای همه برنامه‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی باید مردم پای کار باشند و ارائه آمارو ارقام سرلوحه کار سازمان تبلیغات نیست نبوده و نباید با این کار مردم را نگران و امید آن‌ها را از بین ببریم بلکه باید با برنامه‌های مناسب اراده مردم را زنده نگه داریم.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۵۰ روحانی مستقر در روستا‌ها داریم که با توجه به روستا‌های استان این تعداد خیلی کم است و با کمبود روحانی مواجه هستیم.
 
وی افزود: در حال حاضر اعزام روحانی به روستا‌های بالای ۲۰۰ خانوار در خراسان رضوی صورت می‌گیرد که اگر مردم حمایت مالی لازم را از روحانی خود داشته باشند، می‌توانیم روستا‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
 
وی اظهارداشت: علاوه براین تعداد روحانی بیش از ۵۰۰ روحانی دیگر توسط دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها در سطح روستا‌ها و حاشیه شهرستان‌ها بکارگیری شده اند که در مجموع تعداد روحانیون استان خراسان رضوی به عدد هزار می‌رسد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: اگرچه متقاضیانی برای استقرار روحانی در برخی از روستا‌ها داریم، ولی با بسته شدن ظرفیت بودجه‌ای امکان استقرار روحانیون در روستا‌ها وجود ندارد مگر اینکه روحانیون به صورت مردمی مورد حمایت قرار بگیرند.
 
حجت الاسلام صاحبقرانی به اجرای طرح امام محله در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: سهمیه استان خراسان رضوی در فاز اول اجرای این طرح ۷۴ امام محله است که خوشبختانه ظرف ۳ ماه اخیر از اجرای این طرح براساس ارزیابی کارشناسان سازمان خراسان رضوی در اجرای این طرح موفق عمل کرده است.
 
وی عنوان کرد: در اجرای طرح امام محله با تشکیل هسته جهادی و فعالان فرهنگی هر محله مشکلات هر محله مورد شناسایی قرار می‌گیرد و با محوریت امام محله به دنبال رفع آن مشکلات برنامه ریزی و اقدام می‌شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به ویروس کرونا در خراسان رضوی و خسارات‌های وارده به جامعه روحانیون اشاره کرد و گفت: با شیوع این ویروس در استان و اقامه نشدن نماز‌های جماعات و برگزاری مجالس ترحیم و دیگر فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی و قرآنی متاسفانه اکثر روحانیون دچار خسارت‌هایی شدند که امید است با حمایت‌های مردمی بخشی از این خسارت‌ها جبران شود.
 
حجت الاسلام صاحبقرانی به وضعیت خانه‌های عالم در استان اشاره کرد و گفت: هنوز نیاز به احداث خانه عالم در برخی از روستا‌های استان هستیم، ولی با توجه به هزینه‌های بسیار بالای نگهداری خانه‌های عالم بهتر است با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل مردمی نسبت به احداث خانه‌های عالم توسط خیران در روستا‌ها اقدام شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها