رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف و سریع به مردم در حوزه‌های مختلف گفت: رسانه بستری مناسب جهت تبیین و رساندن خدمات دستگاه قضا و از سوی دیگر مظلومیت این دستگاه به مردم است.
کد خبر: ۹۲۵۱۵۴۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، غلامرضا دهشیری در مراسم رونمایی از نماد عدلیه یزد در شبکه‌های مجاز اجتماعی که همزمان با هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های تحولی و عملیاتی در حوزه ارتقای سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد مردم به قوه قضائیه بحث استفاده از فضای رسانه‌های جدید است.

وی در تبیین محدودیت‌های اطلاع‌رسانی در دستگاه قضا اظهار داشت: به دلیل حکم قانون حفظ اسرار و اطلاعات مردم اطلاع‌رسانی بخشی از فعالیت‌های دستگاه قضا تا صدور حکم قطعی امکان‌پذیر نیست.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه، اما تا حد امکان نسبت به شفاف‌سازی خدمات قضائی و فعالیت‌ها در دستگاه قضا اهتمام داریم، گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به جوسازی‌ها و شایعات می‌توانیم از بستر رسانه در جهت اقناع افکار و اعتماد عمومی بهره ببریم.

دهشیری بر لزوم ارتباط دو سویه دستگاه قضا با مردم تاکید کرد و افزود: جمع‌آوری بازخورد‌های مردمی از فعالیت‌های دستگاه قضا در حوزه‌های مختلف از دیگر اهداف فعال‌سازی صفحات عدلیه یزد در شبکه‌های اجتماعی مجاز است.

وی بالا بردن آگاهی‌های حقوقی و قضائی مردم را یکی از راهکار‌های کاهش پرونده به دستگاه قضا دانست و گفت: حضور دستگاه قضا در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بستری مناسب جهت انتقال آموزش‌های حقوق شهروندی در حوزه‌های حقوقی و قضائی باشد.
ارسال نظرات