فرمانده سپاه حاجی آباد با اشاره به تجربیات کسب شده از مراجعان به سپاه گفت: بیکاری یکی از عوامل مهم ایجاد تنش در زندگی عمومی مردم و گرایش به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دیگر است.
کد خبر: ۹۲۵۱۵۴۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از حاجی آباد،سرهنگ محمد میرزاده افزود: با افزایش سطح تنش در خانواده، مشکلات اقتصادی افزایش پیدا کرده و آرامش روانی فرد را گرفته و این امر باعث گرایش افراد به سمت مصرف مواد مخدر شده است.
میرزاده ،مصرف مواد مخدر برای این افراد آرامش کاذب و کوتاه مدت را فراهم می‌کند و بعد از مدتی، باعث وابستگی فرد به این مواد می‌شود که خود اعتیاد زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی دیگر را فراهم می‌کند.
وی اظهار داشت: دسترسی آسان افراد به مواد مخدر، کاهش فضای عاطفی و کاهش انسجام بین خانواده و کاهش ارتباط بین فرزندان و والدین از دلایل دیگر گرایش نوجوانان و جوانان به سمت مواد است.
فرمانده سپاه حاجی آباد ، مهمترین دلیل بازدارنده در خصوص مواد مخدر را، افزایش روابط عاطفی، انسجام در کانون خانواده و ایجاد ارتباط منسجم و عاطفی بین فرزندان و خانواده عنوان کرد.
به گفته وی، افزایش روابط عاطفی بین والدین و فرزندان، کاهش تنش‌های اجتماعی و اقتصادی از دیگر راه‌های موثر در حوزه پیشگیری از اعتیاد است.
بی توجهی و نارسایی به نیازهای جوانان گرایش به اعتیاد را افزایش می‌دهد

ارسال نظرات