خبرهای داغ:
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی استان

۱۹ درصد تولید نیروگاه به مصرف خانگی اختصاص دارد

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: ۴۵ درصد از تولید نیروگاه به حوزه صنعت، ۱۹ درصد مصرف خانگی و ۲۵ درصد بخش کشاورزی اختصاص دارد.
کد خبر: ۹۲۵۱۵۵۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، علی فرهور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره برق قزوین برگزار شد، با اشاره به تولید نیروگاه شهید رجایی اظهار کرد: ما در این نیروگاه برق ۴۰۰ کیلوولت را تولید می‌کنیم، تحریم‌ها باعث شده که یکسری مشکلات خاصی به وجود بیاید که واحدهای تولیدی از این مسئله متاثر شده‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه قزوین، استانی صنعتی است، به طوری که ۴۵ درصد از تولید نیروگاه به حوزه صنعت، ۱۹ درصد مصرف خانگی و ۲۵ درصد بخش کشاورزی اختصاص دارد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی عنوان کرد: استانی که صنعتی است به برق پایدار نیاز دارد تا تجهیزات صنعتی آن در شرایط ایمن قرار گیرد؛ همچنین نیروگاه در سال گذشته ۱۲میلیارد کیلومتر ساعت تولید خالص داشته است.

این مقام مسئول یادآور شد: بیش از ۲۹ سال از بهره برداری ساختمان‌های نیروگاه گذشته است، اما توانسته ظرفیت خود را حفظ کند و در جذب و نگهداری نیروهای متخصص ظرفیت مناسبی داشته باشد و قطعاتی را تولید و حفظ کند.

در نبود گاز از سوخت مایع استفاده می‌کنیم

فرهور اذعان کرد: مصرف بهینه یک فرهنگ است که باید نهادینه شود و امیدواریم بتوانیم با همراهی مردم در سال جهش تولید، به صنایع کمک کنیم تا بتوانند در شرایط مطلوبی کار کنند، به طوری که صرفه جویی در مصرف برق می‌تواند به اشتغال جوانان در بخش‌های صنعتی و تولید کمک کند.

وی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب مقرر شد تا طراحی کلیه نیروگاه‌ها برمبنای مصرف گاز طبیعی باشد، اما در مواقعی از سال ناچار به استفاده از سوخت‌های دیگر از قبیل سوخت مایع و گازوئیل هستیم.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی بیان کرد: در سال گذشته ۸۷ درصد سوخت کل نیروگاه از گاز طبیعی بوده است؛ باتوجه به اینکه هزینه گاز طبیعی ارزان‌تر از گاز مایع است لذا نیروگاه از نظر یک بنگاه اقتصادی سعی می‌کند با کمترین هزینه کار کند و بیشتر مصرف سوخت از گاز طبیعی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما یک نیروگاه دولتی هستیم و موظفیم سوختی که مصرف می‌کنیم را به چندین نهاد گزارش دهیم و درواقع شش نهاد نظارتی وجود دارد و از طرفی به دو نهاد دیگر هم پاسخگو هستیم که در کل باید به هشت نهاد نوع سوخت مصرفی را اعلام کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار