خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان:

دانشگاه اسلامی هدفی جز تعالی انسان ندارد

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه امروز اگر از بسیج اساتید صحبت می‌کنیم پیش از آن باید از دانشگاه اسلامی صحبت کرد، گفت: دانشگاه اسلامی هدفی جز تعالی انسان ندارد.
کد خبر: ۹۲۵۱۷۰۴
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴

دانشگاه اسلامی هدفی جز تعالی انسان نداردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر یعقوب محمدی‌فر در آئین تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید استان همدان با بیان اینکه شهید چمران هم سردار معنویت و هم سردار علم بود، اظهار داشت: شهید چمران به نوعی یک اسوه برای چندین نسل بود، نسلی که با او بودند، نسلی که با پس از او زیستند، نسلی که در آینده خواهند آمد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تراز دانشگاه اسلامی و با بیان اینکه باید در آنها تدبر کنیم، گفت: در این مباحث صرفا بحث فضای کالبدی، ظاهری و فیزیکی مطرح نیست.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه دانشگاه اسلامی در شکل ظاهری دانشگاهی همانند سایر دانشگاه‌ها در سایر نقاط دنیا است و ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد، عنوان کرد: نگاه مقام معظم رهبری نگاه به انسان و تربیت انسانی است؛ انسان‌هایی که در خدمت تمدن انسانی و اسلامی هستند.

وی افزود: اگر این بیانات را تحلیل کنید به تربیت و پرورش انسان و انسان‌هایی که متعهد و معنوی هستند و در تراز انقلاب اسلامی قرار دارند، خواهید رسید.

محمدی‌فر با بیان اینکه امروز اگر از بسیج اساتید صحبت می‌کنیم پیش از آن باید از دانشگاه اسلامی صحبت کرد، تصریح کرد: دانشگاه اسلامی هدفی جز تعالی انسان ندارد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: این جنگ جدیدی است که تمدن بشری با آن درگیر است و وظیفه علم است که پیش رود و به جوامع و انسان‌ها کمک کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان بیان داشت: نقش اساتید و دانشگاه اسلامی در تربیت فرزندان ما در مباحث فرهنگی باید نمونه و مثال زدنی باشد.

وی با بیان اینکه در طبقه‌بندی‌های سیاسی، انقلاب اسلامی جزء چند انقلاب بزرگ انقلاب تاریخ بشر قرار دارد، اظهار کرد: امام راحل اهداف فرهنگی و متعالی را طراحی کردند و کشور را جلو بردند.

محمدی‌فر با بیان اینکه امروز نقش دانشگاه، استاد، دانشجوی بسیجی و جریان نخبگانی بسیار مهم است، عنوان کرد: باید اعتقاد داشته باشیم که امروز دانش است که به ما برتری می‌دهد بنابراین تکلیف دانشگاه اسلامی و استاد بسیجی و بسیج اساتید و مسیر و هدف آن مشخص می‌شود.

وی افزود: این راهی است که در کلام بزرگان ما، رهبر فرزانه ما و امام راحل و در کلام بسیاری از بزرگان این کشور همواره چراغ راه ما بوده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه اگر علم به زیور اخلاق و معنویت آراسته شد هیچ جامعه‌ای نباید نگران باشد، گفت: تراز دانشگاه اسلامی و استاد بسیجی باید تربیت انسان‌های عالم معنوی و اخلاق‌مدار باشد، بنابراین اگر مسیر را این گونه طراحی کنیم نباید نگران اتفاقاتی باشیم که در دنیا می‌افتد.

وی با اشاره به بیماری کرونا و حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله گفت: جامعه ما در خیلی از حوادث بدی که اتفاق افتاده صحنه‌های زیبایی را خلق کرده است و جنبه‌های زیبایی فرهنگ ایرانی اسلامی را می‌بینیم واین ظرفیتی است که در کمتر جای دنیا وجود دارد .

محمدی‌فر با بیان اینکه در بحث بیماری کرونا در بسیاری از کشورهای به ظاهر متمدن دیدیم که در لحظه‌ای از زمان فروشگاه‌ها را از بین بردند و غارت کردند، گفت: این در حالی بود که در بین ملت ایران صحنه‌های زیبای نوع‌دوستی و انسان دوستی و نگاه تفکر معنوی و کنار گذاشتن دنیاگرایی را شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: در مقابل بزرگی این ملت باید تعظیم کنیم و افتخار کنیم که خدمتگزار آنها هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار