خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

وظیفه مهم قوه قضائیه حسن اجرای قانون است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مهم ترین مشکل مردم معیشت و اقتصاد است، گفت: اجرای صحیح قانون و مقابله با قانون گریزی از وظایف اصلی قوه قضائیه است.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۲۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم اولین سالگرد تدفین شهید گمنام سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در سپاه استان ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی، شهدا دادگستری استان و این شهید گمنام، گفت: به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی، نعمت ولایت و امامت، بزرگترین نعمت هاست.
 
وی با اشاره به کرامات اهل بیت (ع)، امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: پیروی از ولایت تنها محبت صرف نیست بلکه در کنار ولایت در تفکر و عمل باید با ائمه اطهار (ع) اتحاد داشته باشیم.

خسروی با بیان اینکه امروز بزرگترین مشکل مردم در جمهوری اسلامی معیشت و اقتصاد است، گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود به مجلس یازدهم اولویت اول نمایندگان مجلس را اقتصاد و فرهنگ بیان کردند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز حضور و پشتیبانی مردم در تمام عرصه‌ها از انقلاب و نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست و البته این نقش آفرینی‌ها را می‌توان در تمام جهات از قبیل سازندگی و خدمت رسانی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور در مناطق محروم مشاهده کرد.

وی با اشاره به دیدگاه برخی افراد که معتقدند برای توسعه باید به اروپا و آمریکا تکیه کرد، گفت: امروز در جریان بیماری کرونا دیدیم که کشور‌های غربی حتی توان اداره کشور خودشان را ندارد و به غارت ماسک و لوازم بهداشتی پرداختند.

خسروی با اشاره به حضور موثر مردم ایران در عبور از تمام بحران‌ها و مشکلات کشور، گفت: در جریان بیماری کرونا صحنه‌های همدلی، کمک‌های مومنانه و دستگیری مردم از هم نوع را به خوبی در کشور شاهد بودیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه حضور مردم در تماس صحنه‌های انقلاب امروز وظیفه مسئولین را سنگین‌تر می‌کند، افزود: همه ما در قبال این مردم مسئول هستیم و برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی آن‌ها باید اقدام اساسی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اگر مردم در این دنیا به حق خود نرسند در قیامت و صحنه محاکمه حق، حقوقشان را از ما خواهد گرفت، گفت: همه قوای کشور برای رسیدگی و حل مشکلات مردم وظیفه دارند و باید وارد عمل شوند.

خسروی با اشاره به اقدامات مفید و سازنده قوه قضائیه در برخورد با مفسدان، گفت: در جریان ریاست حجت الاسلام رئیسی این امر جدی تر و پررنگ‌تر دیده می‌شود که باعث ایجاد امید در مردم شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه قوه قضائیه در مدیریت و عمل نباید از هیچ فردی ، به جزء شخص رهبری تاثیر بپذیرد، گفت: حل خصومت تنها وظیفه قوه قضائیه نیست بلکه این قوه مطابق با قانون در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی باید به عنوان مدعی العموم احقاق حق کند.

وی با بیان اینکه امثال شهید بهشتی در قوه قضائیه قوانین مستحکم را تدارک دیدند، تصریح کرد: اگر چند اصل فصل ۱۱ قانون اساسی که مربوط به وظایف و کارکرد‌های قوه قضائیه است به درستی انجام می‌شد بسیاری از مشکلات به وجود نمی‌آمد و امروز عرصه در سیاست، اخلاق و اقتصاد بر مردم تنگ نبود.

خسروی، ورود قوه قضائیه در زمینه فضای مجازی و برخورد با تخلفات این حوزه را ضروری دانست و گفت، برخی از کشور‌ها که اعتقادی به قیامت ندارد ۲۹۰ قانون برای استفاده صحیح کودکان از اینترنت دارند، اما متاسفانه ما در کشور خود نتوانستیم اینترنت پاک را به مردم ارائه  دهیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مشکلات کشور در برخی زمینه‌ها چند برابر شده است، عنوان کرد: امروز اجرای صحیح قانون و مقابله با قانون گریزی از وظایف اصلی قوه قضائیه است.

وی با اشاره به اصل ۱۷۳ و ۱۷۴ قانون اساسی در تشکیل و بیان وظایف دیوان عدالت اداری و بازرسی کل کشور، گفت: باید بسیاری از مشکلات مردم در مراجعه به این دو نهاد بر طرف شود و مانع از رسیدن هر گونه ظلم به مردم شوند.

خسروی با بیان اینکه باید یک ملجا و پناهگاه برای حل مشکل مردم داشته باشیم، اظهار داشت: لازم است تا صدا و سیما یک شبکه برای بیان خواسته‌های مردم راه اندازی کند تا مردم از مسئول، مدیر کل و اداره خود حل مشکلاتشان را مطالبه کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: همه باید در عرصه‌های کاری خود آسیب شناسی کنیم و هر از چند گاهی نتیجه اقدامات و کار‌های انجام شده را به اطلاع مردم برسانیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار