خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر:

کشاورزان مراقب آتش‌سوزی باشند

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با بیان اینکه در زمان برداشت محصول هستیم، از کشاورزان خواست مراقب آتش سوزی باشند.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۳۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

کشاورزان مراقب آتش‌سوزی باشندسرهنگ محمدباقر سلگی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: با توجه به اخباری مبنی بر آتش گرفتن مراتع، مزارع، جنگل‌ها، محصولات کشاورزی و ... می‌طلبد مردم، کشاورزان و دامداران به منظور پیشگیری از آتش‌سوزی، نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان برداشت محصول هستیم و کشاورزان باید مراقب آتش سوزی باشند، افزود: در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی و هدر رفتن سرمایه ملی باید همه دست در دست هم دهیم تا این موضوع را تا حد امکان به صفر برسانیم و یا کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر به کشاورزان توصیه کرد: برای جلوگیری ازهدر رفتن زحمات خود باید به توصیه‌های کارشناسان توجه و نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی در توصیه به دلیل پیشگیری از آتش‌سوزی به مردم و کشاورزان گفت: زمانی که سطح مزارع، جنگل و مرتع پوشیده از علف و برگ‌های خشک و هوا گرم است آتش روشن نکرده و کبریت و ته سیگار نیمه سوخته را به ویژه در مزارع و پوشش جنگلی رها نکنند.

سلگی اضافه کرد: با مشاهده دود و یا آتش‌سوزی سعی کنیم آن را خاموش و یا بلافاصله به ماموران خدمات‌رسان اطلاع دهیم و از بازی کردن کودکان و نوجوانان با آتش، فندک و کبریت جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه قبل از روشن کردن آتش، اطراف محل را از خار، خاشاک و برگ‌های خشک پاک کرده و با احتیاط آتش روشن کنیم، افزود: در صورتی که آتش‌سوزی تازه شروع شده یا وسعت آن کم است با پاشیدن آب، خاک و یا کوبیدن با سرشاخه‌های درختان آن را خاموش کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر اضافه کرد: از کشاورزان عزیز تقاضا داریم در اسرع وقت نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند تا از حوادث احتمالی با توجه به گرمای هوا جلوگیری شود و از مردم عزیز نیز تقاضا داریم از ریختن بطرهای نوشانه، آب معدنی و ... در زمان مراجعه یا عبور از مکان‌های طبیعی خودداری کنند، چرا که همین عوامل ممکن است باعث آتش‌سوزی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات