خبرهای داغ:

بی‌توجهی دانشگاه فرهنگیان ارومیه به شرایط کرونایی در استان

دانشگاه فرهنگیان با وجود تمامی اخطارها درباره وضعیت نامناسب کرونا در استان اقدام به برگزاری آزمون حضوری برای تمامی شرکت‌کنندگان استان می‌کند.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۳۹
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از تسنیم از ارومیه، برگزاری آزمون پودمان اول دوره مهارت آموزان قبولی ماده 28 در روزهای کرونایی در دانشگاه فرهنگیان نگرانی‌ها و حساسیت‌های زیادی را برانگیخته و می‌توان گفت که اغلب شرکت‌کنندگان در آن علاقه‌ و اشتیاقی برای این آزمون ندارند.

این آزمون به‌صورت استانی برگزار می‌شود و این قطعا برای آذربایجان‌غربی که استان طویلی است مطلوب نیست چرا که فاصله بین شهرهای شمالی و جنوبی بیشتر از 500 کیلومتر است.

 افرادی که از شهرستان‌های دور استان به ارومیه سفر می‌کنند باید از روز قبل، خود را به مرکز استان برسانند و این در حالی است که تمامی مسافرخانه‌ها و هتل‌ها و مراکز اقامتی بسته است.

 نکته مهم دیگر این است که بسیاری از شرکت‌کنندگان در این آزمون، خانم هستند و این طبیعی است که با خانواده به ارومیه سفر کنند و حال تصور کنید که یک خانواده شب به ارومیه برسد و مکانی برای ماندن نداشته باشد که یا باید در داخل خودروی شخصی بخوابند و یا اگر از حمل و نقل عمومی استفاده کرده باشند باید در پارک‌ها و یا مکان مجهول‌الهویه‌ای بمانند.

 باید صرف آمدن به ارومیه را هم به مشکلات اضافه کرد چرا که بسیاری از افراد باید از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا خود را به ارومیه برسانند حال آنکه همگان می‌دانند که حمل‌ و نقل عمومی می‌تواند سبب شیوع ویروس کرونا شود.

 در کنار تمامی موارد بالا باید شغل معلم بودن این افراد را هم به اهمیت آن اضافه کرد چرا که اگر فقط یک نفر از این افراد در هر کدام از مراحل این آزمون به بیماری کرونا مبتلا بشوند، قطعا در صورت برگزاری کلاس‌های درس، برای تمامی دانش آموزان تبدیل به تهدید می‌شود.

 هفته گذشته استاندار آذربایجان‌غربی وضعیت فوق‌العاده در استان اعلام کرد و تمامی فعالیت‌های عمومی همچون مراسمات و تجمعات فرهنگی و اجتماعی و نیز فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورد و برگزاری این آزمون قطعا مخالف با این فرمان بوده و بسیاری از شرکت‌کنندگان هم حاضر به حضور در چنین جمعی نیستند.

آزمون به‌صورت کشوری برگزار می‌شود

 سرپرست دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این آزمون به‌صورت کشوری و هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود یعنی شبیه کنکور و یا امتحانات نهایی سال دوازدهم است و در این راستا کم و کیف موضوع با استانداری هماهنگ شده و نتیجه را به تهران منعکس می‌کنیم.

 وی افزود: در آذربایجان‌غربی با استانداری هماهنگ شده تا به یک نتیجه واحد برسیم و ستاد کرونای دانشگاه فرهنگیان کشور نیز روز شنبه در این مورد جلسه‌ای برگزار می‌کند و تصمیمات نهایی شنبه هفت تیر ماه اتخاذ شده و اعلام می‌شود.

 محمودلو در پاسخ به سئوال تسنیم درباره لزوم برگزاری این آزمون گفت: افرادی که در آموزش و پروزش قبول می‌شوند باید دو دوره پودمان را با موفقیت طی کنند و بنا به دلایل کرونا، دوره پودمان اول به‌صورت مجازی برگزار شد، این آزمون هم باید در این تاریخ برگزار شده تا بعد از آن دوره آموزشی پودمان دوم آغاز ‌شود.

 وی تصریح کرد: تمامی سعی ‌و تلاش بر این است که این افراد تا مهر، هر دو پودمان را سپری کنند چرا که اگر افراد در این دوره‌ها شرکت نکنند کیفیت آموزش آن‌ها در کلاس‌های درس کاهش می‌یابد و در واقع در این دوره‌ها مهارت‌های معلمی آموزش داده می‌شود.

 10 روزه می‌خواهند امتحان حضوری بگیرند

 در ادامه این گزارش با چند تن از شرکت کنندگان در این پودمان هم گفت‌وگو کردیم که در این راستا «آنا» از شهر شاهین‌دژ به تسنیم گفت: من به آزمون حضوری ماده28 دانشگاه فرهنگیان با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا در کشور اعتراض داشته و درخواست برگزاری آزمون غیر حضوری هستم.

 «ریحانه» از شهر مهاباد نیز تصریح کرد: من به تاریخ و نحوه برگزاری آزمون اعتراض دارم چون در این وضعیت که کرونا دامن‌گیر شده واقعا درست نیست که آزمون به صورت حضوری برگزار شود و خطر آن بسیار بالا است.

 وی افزود: از ابتدا تا انتهای آزمون حداقل سه تا چهار ساعت طول می‌کشد به‌علاوه 10 روز مانده به آزمون، فایل‌های درسی را بارگزاری کرده‌اند حال اینکه چگونه در 10 روز می‌توان این حجم از مطالب را خواند؟ بنابراین به‌خاطر سلامت مهارت آموزان و کارکنان و بیشتر خانواده هایشان، باید اطلاع رسانی کرده و پیگیری لازم انجام شود.

 به‌خاطر خانواده‌هایمان حاضر به حضور در این آزمون نیستیم

 آرزو از شهر بوکان هم در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: من از قبول شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش بوده و در حال گذراندن دوره مهارت آموزی معلمی به صورت غیر حضوری هستم و هم اکنون تصمیم بر این شده که امتحانات پودمانی به صورت حضوری در تاریخ 10 و 11 تیر ماه در مرکز استان یعنی ارومیه انجام شود این در حالی است که تمامی امتحانات حضوری تمام دانشگاه ها لغو شده است.

 وی بیان کرد: با وجود اعتراض‌ها، هیچ تجدید نظری اعمال نشده است، من مسئول نگهداری از پدر و مادر مسن خود هستم، پدرم قند و بیماری قلبی داشته و تمام ترس و اضطراب من این است که با رفتن به این امتحان، ناقل شده و پدر و مادرم را در شرایط حادی قرار بدهم و اگر این اتفاق رخ دهد، بار عذاب وجدان تا ابد برای من باقی‌ می ماند و هم اکنون نیز خود، فرزند و خانواده‌ام را فراموش کرده‌ام و امیدور هستم که تجدید نظر شده و امتحانات را مجازی برگزار کنند.

 «سلطان» از شهر میاندوآب هم اظهار داشت: من هم به زمان امتحان و هم به حضوری‌بودن امتحان اعتراض دارم چرا که در مورد زمان امتحان، عنوان شده بود که امتحانات استانی و از طریق پیامک اطلاع داده بودند که هر استانی فایل‌ها  را در سیستم خودش بارگذاری می‌کند.

 وی افزود: یکم تیرماه عنوان شد که فایل‌ها به‌زودی بارگذاری می‌شود در حالی که امتحان 11 تیرماه است و بنده با توجه به اینکه مادر هستم، دارای بیماری تنگی نفس و پدرم سن بالا و تحت مراقبت پزشک در خانه بستری بوده و خود نیز از زمان شیوع بیماری کرونا صرفا برای تهیه مایحتاج ضروری به‌همراه رعایت بهداشت فردی کامل بیرون می‌روم.

 چرا تمامی امتحانات دانشگاهی استان لغو شده  اما این آزمون لغو نمی‌شود

 خانم محمد‌زاده از شهر خوی هم در این باره گفت: بنده از قبولی های آزمون استخدامی ماده 28  آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی هستم که با وجود شرایط بد کرونایی و لغو تمامی امتحانات دانشگاهی، مقرر است تا در آزمون حضوری پودمان‌های مهارت آموزی که در 11 و 12 تیر ماه برگزار می‌شود شرکت کنم.

 وی بیان کرد: متاسفانه مشکل رفت و آمد نیز در این راه وجود داشته و امکان ناقل شدنمان چه در جلسه امتحانی و چه در خودروهای حمل و نقل عمومی به این بیماری امکان پذیر است و جز خودمان، خانوادهایمان نیز بیمار می‌شوند و از این رو از مسئولان درخواست می‌شود تا تجدید نظر کرده و امتحان نیز به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

 ‌میترا رضایی از ارومیه نیز تصریح کرد: با این وضعیت قرمز استان آذربایجان‌‌غربی خطر بسیار بالایی دارد که عده‌ای یک‌جا جمع شده و حداقل دو ساعت در جلسه آزمون بنشینند.

 وی اظهار داشت: باید در نظر گرفت که بسیاری از افراد از شهرستان‌ها با حمل و نقل عمومی به مرکز استان سفر می‌کنند و حتی مجبور به اقامت هم بوده و علاوه‌ بر این متاسفانه بعضی از دوستان خود و  یا نزدیکانشان در حال حاضر مبتلا به کرونا هستند و این یعنی در این جلسه افراد ناقلی هم حضور دارند.

 این معلم ارومیه‌‌ای تصریح کرد: به‌خاطر کرونا چهار ماه است که خود و خانواده را محدود کرده‌ تا در معرض خطر نباشیم اما هم اکنون برای دوره ای که براساس بخشنامه مقرر بود تا حدود دو ماه پیش به صورت مجازی برگزار شود، اگر در آزمون شرکت نکنیم زحمت‌هایمان به هدر می‌رود و اگر نیز شرکت کنیم با جان خود و عزیزانمان بازی کرده ایم.

 گزارش از مرتضی محمدصادقی

 انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار