خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای سرکوب ملت‌ها است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بازی حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای سرکوب ملت‌ها شده است، گفت: امروز باید در مقابل آمریکا و جریان استکباری ایستاد و این ایستادگی مردم جواب می دهد.
کد خبر: ۹۲۵۲۱۵۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای سرکوب ملت‌ها استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌اله حبیب‌اله شعبانی موثقی امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: در خصوص نظام حقوق بشر آمریکایی از دو منظر حقوقی و سیاسی می‌توان بحث کرد.

وی افزود: یکی اینکه نگاه حقوقی داشته باشیم و این نظام را از منظر حقوقی بررسی کنیم که این نظام حقوقی تبیین شده و زیربنای بسیاری از رفتارهای ما می‌تواند تلقی شود که مبتنی بر مکاتب فوق طبیعی یا مبتنی بر نگاه‌های پوزیتیویسم در تفسیر مباحث حقوقی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: این از منظر ما که معتقد به حقوق اسلامی هستیم و پایگاه حق را پروردگار عالم قلمداد می‌کنیم و سرمنشا همه حقوق را به شریعت مقدس برمی‌گردانیم، در تعارض است.

وی با بیان اینکه در مورد حقوق طبیعی که مربوط به مسائل انسانی است، در همه جای دنیا این امور ثابت هستند همچون حق حیات، حق آزادی و... گفت: اشکالاتی به این نظام حقوقی و حق آزادی غرب  وارد است که با مبانی فکری ما در فلسفه حقوق سازگار نیست و با جهان‌بینی ما کاملا متفاوت است.

شعبانی موثقی ابراز داشت: یکی از مباحثی که در حقوق بشر آمریکایی مطرح است حق حیات است که این حق برای تمامی انسان‌ها است اما آیا کودکان یمن و عراق که به دست سردمداران آمریکایی کشته می‌شوند حق حیات ندارند؟

وی با بیان اینکه حق حاکمیت ملت‌ها یکی از مسائلی است که در حقوق بشر آمریکایی مطرح است، گفت: این در حالی است که دولتمردان آمریکا مخالفان خود را تحریم می‌کنند و برای دیگرملت‌ها حقی قائل نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: اگر جنایاتی که در سراسر دنیا علیه بشریت رخ می‌دهد، بررسی کنیم ردپای آمریکا در آنجا وجود دارد.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی یک بازی برای تامین منافع غربی‌ها است، افزود: دعوای ما با آمریکا دعوای فکری است.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه آمریکا مدافع حقوق بشر نیست، گفت: تا زمانی که چنین تفکری در آمریکا وجود دارد امکان توافق و مذاکره وجود ندارد.

وی افزود: اینها که دم از مذاکره می زنند می‌دانند که مشکل، مشکل مبنایی است؛ ما در مسیر حق هستیم و ملتی نیستیم که بخواهیم از حق خود کنار بکشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه به سردمداران آمریکا امیدی نیست، ادامه داد: این قطاری که ریل‌گذاری شده بد ریل‌گذاری شده است.

وی به ارائه بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: آمریکا رو به افول است و این موضوع در حال اتفاق افتادن است بنابراین ما فقط باید مقاومت و استقامت خود را در این مسیر بیشتر کنیم.

وی با بیان اینکه بازی حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای سرکوب ملت‌ها شده است، ابراز داشت: امروز باید در مقابل آمریکا و جریان استکباری ایستاد و این ایستادگی مردم جواب می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات