خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم:

هنر در معرفی جایگاه ایثار و شهادت نقش موثر دارد

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم گفت: هنر، ابزاری مهم و اثرگذار در معرفی جایگاه ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۹۲۵۲۲۷۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقم، محمد شاهچراغی در آئین رونمایی از نشان و سند هویت بصری کنگره شهدای استان قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: شهدا نماد و علم شرافت و عزت و بزرگی مردم هستند و این انقلاب، مدیون خون شهیدان است.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم افزود: نورانیت وجود شهیدان، همچنان پس از گذشت سالها، احساس می‌شود و همچنان از برکات و آثار جانفشانی شهیدان، بهره‌مند هستیم.

وی عنوان کرد: شهیدان با ایثار و فداکاری در شرایط سخت برای دفاع از مکتب قرآن پا به عرصه جهاد نهادند و در روزگاری که دشمنان علیه این انقلاب و نظام به جنگ پرداختند از هر قشری، قدم در مسیر ایثار و شهادت گذاشتند.

شاهچراغی اظهار داشت: در قم شهدای بزرگی همچون سردار زین‌الدین داریم که با جانفشانی‌های خود در صیانت از ارزش‌های دینی و انقلابی و اخلاقی ایستادند و به شهادت رسیدند، زندگی هر یک از این شهداء می‌تواند در یک جامعه و محیط فرهنگی اثر گذار باشد.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم این ایثار و فداکاری و جانفشانی‌ها را به بهترین نحو به تصویر بکشانیم و قطعا هنر، ابزاری مهم و اثرگذار در معرفی جایگاه ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم گفت: برای به تصویر کشیدن این ویژگی‌ها، نیازمند تلاش و عزمی جدی هستیم که این تلاش‌ها در قالب کنگره‌ها می‌تواند بروز کند.

وی افزود: قم اولین استانی است که اولین کنگره را برگزار کرد؛ در حدود ۲۵ سال از برگزاری اولین کنگره شهداء گذشته است و در آن دوران امکانات و فناوری‌های امروزی فراهم نبود و امروز باید بهترین استفاده از امکانات را داشته باشیم.

شاهچراغی بیان کرد: به تعبیر کلام رهبر معظم انقلاب برای این که مجددا بتواند این ویژگی‌ها و خصلت‌ها و شیوه و سبک زندگی را احیا کنیم، راهی به جز استفاده از هنر نداریم.

وی خاطرنشان کرد: قم دارای ظرفیت‌های ارزشمند و بی‌نظیری در عرصه هنر و فرهنگ است و باید با همراهی دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت مردمی در برگزاری کنگره تلاش کرد.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم تصریح کرد: علاوه بر ظرفیت مردمی در برگزاری کنگره، از حضور و توان علمی و فرهنگی روحانیت نیز می‌توان بهره گرفت و به ویژه در عرصه محتوای کنگره تلاش کرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز به غنای برنامه‌ها و تولیدات و آثار تأکید فراوانی دارد و از این رو نیازمند کار‌های فاخری هستیم، اما متاسفانه در قم با وجود این تعداد شهداء و آثاز مکتوب، هنوز اثری جامع که مورد عنایت قرار بگیرد و به دفعات چاپ شود وجود نداشته است.

شاهچراغی تصریح کرد: با توجه به اینکه درگیر کرونا هستیم و ازطرفی طبق منویات رهبری باید تولیدات فاخری به این کنگره ارائه شود ممکن است زمان برگزاری این آئین در آبان ماه دچار تغییر شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات