رشد فزاینده مبتلایان و بستری‌های کرونا در گرمای تابستان ایلام

کد خبر: ۹۲۵۲۶۲۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، ابتلا به کرونا در استان ایلام طی هفته نخست تیرماه با شیب فزاینده و با اختلاف بسیار زیاد به بالاترین حد از زمان شیوع بیماری رسید بطوریکه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعداد مبتلایان روزانه سه رقمی شده و آمار ابتلا به کرونا در این هفته ۴.۵ برابر مجموع مبتلایان اسفندماه سال گذشته است.

در طول یک هفته گذشته آمار بستری‌های کرونا در این استان که حدودا یک ماه گذشته به کمترین میزان رسیده و بر این اساس تصمیم گرفته شده بود که بیمارستان کرونای ایلام به حالت عادی بازگردد به ۲ برابر افزایش یافت ضمن اینکه آمار بیماران بستری بدحال و نیازمند بخش ویژه آی‌سی‌یو نیز ۲ برابر شد.

افزایش تعداد فوتی‌ها و کاهش سن آنها نیز از جمله تحولات مربوط به شیوع کرونا در هفته گذشته است که به عنوان هشدار مطرح می‌شود خصوصا اینکه این استان در محاصره استان‌های قرمز کرونا از جمله کرمانشاه، لرستان و خوزستان قرار دارد.

مسوولان بهداشتی استان ایلام می‌گویند این استان نیز دست کمی از استان‌های قرمز کرونا ندارد و بی‌توجهی مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر گرفتاری این استان در وضعیت استان‌های قرمز را ایجاد کرده است.

این هفته زنگ خطر در مناطق جنوبی استان ایلام که همجوار استان خوزستان هستند و مراودات دیرینه با این استان دارند به صدا درآمد و شهرستان مرزی دهلران در کنار شهرستان‌های آبدانان و بدره که پیش از این در وضعیت قرمز قرار گرفته بودند با رشد آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا مواجه شد و در وضعیت قرمز قرار گرفت.

مسوولان پیش از این هشدار داده بودند که احتمال شیوع موج دوم کرونا در ایلام وجود دارد و با توجه به وضعیت قرمز سه استان همجوار ایلام شامل کرمانشاه، لرستان و خوزستان، بازگشایی صنوف و باشگاه‌های ورزشی و همچنین آغاز فعالیت مرز تجاری مهران و تردد کامیون‌های ترانزیتی در کنار عدم رعایت مردم امکان افزایش ابتلا به کرونا در استان دور از انتظار نیست.

به گفته آنان هر چند ایلام به همراه چند استان دیگر کشور دارای کمترین موارد ابتلا به کروناست اما بر اساس اعلام وزارت بهداشت این استان‌ها نباید دلخوش باشند و خود را برای افزایش موارد ابتلا آماده کنند بنابراین ایلام نیز باید خود را برای پیک ابتلا به کرونا آماده کند.

در کنار همه این مسائل کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به زیر ۲۰ درصد و برپایی مراسمات شادی و عزا بدون توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، روند گسترش کرونا در این استان را نگران‌کننده کرده است و مسوولان نسبت به پیامدهای آن در روزهای آینده هشدار می‌دهند.

نکته جالب اینکه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد در یک ماه گذشته هیچکدام از پرسنل بیمارستان کرونای ایلام به بیماری مبتلا نشده‌اند که اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نشان می‌دهد موضوعی که کمتر کسی از مردم و اصناف در این استان به آن توجه می‌کنند.

ارسال نظرات