چند سالی است که لاله‌های گمنام مهمان شهرهای کشور عزیزمان هستند ...
کد خبر: ۹۲۵۲۶۹۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

فانوس‌هایی روشن برای گمشدگان دریای غم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل،چند سالی است که لاله‌های گمنام مهمان شهرهای کشور عزیزمان هستند که از بیابان‌های گرم خوزستان عزم سفر به میان هموطنانشان کرده‌اند، غیورمردانی که برای دفاع از ناموس نفس‌های گرم خود را به شنزارهای داغ بیابان‌ها سپردند.

امروز هر استان و شهرستانی که می‌رویم خواهیم دید مردم میزبان کبوتران خونین بالی هستند که در اوج گمنامی در جای جای این خاک مقدس آرام گرفته‌اند و محل رجوع خیل گسترده مردم هستند.

در این راستا شهر مرزی اصلاندوز مغان نیز مستثنا نبوده و همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) 24 اردیبهشت سال 94، مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام عملیات خیبر با حضور بی نظیر عاشقان اهل بیت(علیه‌السلام) و اقشار مختلف مردم برگزار و در تپه نورالشهدای این شهر خاکسپاری شد.

حال و هوای عجیبی بر شهر اصلاندوز حاکم و همه دل‌ها به هم نزدیک شده و یاد و خاطره روزهای دوران دفاع مقدس و تشییع شهدای منطقه را در دل بزرگترها زنده کرده بود، اشک‌ها و ناله‌های لرزان نسلی که تنها قصه رشادت‌های جوانان آن روز را شنیده بودند راز زنده بودن شهدا را تداعی می‌کرد.

 

اکنون با گذشت بیش از 28 ماه از تشییع و تدفین شهدای گمنام،هنوز یادمانی به غیر از اسکلت بتونی در خور شان این شهدا احداث نشده و هیچ سخنی از آن در میان نیست و این موضوع مردمان شهیدپرور و ولایتمدار شهر مرزی اصلاندوز را بیشتر می‌رنجاند.

اما اگر از ساخت یادمان نیز بگذریم،برای زائرین شهدای گمنام اصلاندوز حتی ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی هم در نظر گرفته نشده است، از وجود نداشتن مکانی مناسب جهت نشستن، عدم سرویس بهداشتی و نمازخانه، عدم روشنایی مسیر شهدا، نبود راه ارتباطی مناسب جهت زیارت که در زمان بارندگی و آبگرفتگی امکان تردد به آن نیست.

مزارهای شهدای گمنام بعد از مراسم تشییع به مکان‌های فرهنگی، مذهبی و زیارتگاهی برای عاشقان و دلدادگان اهل بیت تبدیل می‌شود و روزانه افراد زیادی به این مکان‌ها رفته و گاها شروع زندگی خود را از این مکان‌های مقدس آغاز می‌کنند، لذا شایسته است که یادمانی در خور شأن شهدای گمنام احداث شود تا مردم و به خصوص نسل جوان بیشتر در این مکان‌های فرهنگی حضور داشته باشند.

 

حسین ذالی خبرنگار مستقر خبرگزاری بسیج اردبیل در شهرستان اصلاندوز

 

فانوس‌هایی روشن برای گمشدگان دریای غم

فانوس‌هایی روشن برای گمشدگان دریای غم

ارسال نظرات