نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های فرهنگی منطقه تعطیل شده و یا فعالیت آنها بسیار ضعیف است.
کد خبر: ۹۲۵۲۷۰۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،سیدغنی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خلخال افزود: فعالیت دستگاه‌های اجرایی فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر ، تبلیغات اسلامی و صدا و سیما در خلخال بسیار ضعیف و در حد نصب پلاکارد و بنر در معابر عمومی به شیوه‌های تبلیغاتی قدیم و منسوخ شده است.

او گفت: برغم غنای فرهنگی خلخال هیچ‌گونه تلاش فرهنگی برای حفظ ارزش‌های فرهنگی از سوی دستگاه‌های فرهنگی منطقه دیده نمی‌شود و این در حالی است که پوشش خبری و برنامه‌های تهیه شده از صدا و سیمای مرکز اردبیل در خصوص خلخال در حد بسیار ضعیف است.

وی اظهارداشت: نیاز امروزی جامعه استفاده از روش‌های نو و استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی توسط دستگاه‌های فرهنگی و صدا وسیما است ولی متاسفانه هیچ یک از این نهادها که از امکانات و بودجه مالی کافی برخوردار هستند ، تولید محتوا ندارند و از برنامه‌های علمی و فرهنگی مورد نیاز قشر جوان خبری نیست.

وی تشریح کرد: با وجود تبلیغ استفاده از فرصت فضای مجازی برای تبلیغات فرهنگی سطح تبلیغات ضدفرهنگی این فضا خیلی بیشتر از فرصت‌های مثبت و تبلیغ فرهنگی آن است.

وی اظهارداشت: در حالی که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی هر روز روش‌های جدیدی را برای تبلیغ علیه مردم و اسلام بکار می‌برند، روش‌های مقابله با تهاجم فرهنگی در دستگاه‌های فرهنگی منطقه ضعف دارد.

نظری گفت: در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی در جامعه کم‌کاری شده و قوانین بازدارنده از ارتکاب جرم در فضای مجازی کشور ضعیف بوده و جوابگوی این حجم از هجمه‌های صورت گرفته علیه افراد و یا تشکل‌ها نمی‌باشد.

او تشریح کرد: بر خلاف تعریف‌های آموزش و پرورش در خصوص نکات مثبت شبکه آموزشی فضای مجازی شاد برای دانش‌آموزان ، نقاط ضعف این شبکه بسیار بیشتر از نقاط قوت آن است و باید با تلاش و آسیب‌شناسی کارشناسان این ضعف تا آغاز سال تحصیلی آینده برطرف شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار