در مراسم روز بسیج اساتید مطرح شد:

اخلاص و اندیشۀ جهادی بسیجیان، پشتوانۀ بزرگ نظام اسلامی است

دکتر طاهر دانشمند علم شیمی آسیای شرقی: زندگیِ شهدا و بزرگان عرصۀ نبرد با استکبار در طول تاریخ انقلابِ اسلامی نشان می‌دهد که اخلاص بسیجی و اندیشۀ جهادی بسیجیان، پشتوانۀ بزرگ نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۵۳۰۰۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج،  دکتر محمد علی طاهر ریاست دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشمند علم شیمی آسیای شرقی در جمع اساتید بسیجی به مناسبت روز بسیج اساتید به بررسی ابعاد وجودی شهید چمران و ویژگی‌های یک استاد بسیجی پرداخت.

اخلاص و اندیشۀ جهادی بسیجیان، پشتوانۀ بزرگ نظام اسلامی است

دکتر محمدعلی طاهر رئیس دانشگاه  باهنر کرمان  بیان کرد:۳۱ خرداد ماه، سالروز شهادت مردی است که بزرگی او از جبلِ عامل تا دِهلاویه را درنوردید و بر تارکِ تاریخ انقلابِ ایران جلوه‌گر شد. اکنون این روز نه یک زمان تقویمی، بلکه یک زمانِ معنوی است که در آن بزرگی و نستوهیِ همۀ آزادمردان عرصۀ مبارزه با ظلم و ستم، به قدر و قرب مرور و بازخوانی می‌شود. شهید چمران، دانشمند و استادِ برجستۀ دانشگاه و فرماندۀ انقلابیِ میدانِ مبارزه، با فرمول خوش نقشِ سادگی، دانایی و تقوا نشان داد که راه شکستن نقشِ اهریمنان کدام است. او یکی از مصادیق روشن این کلام امام خمینی(ره) بود که فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست». شهید چمران، نمایندۀ شایستۀ دانشگاه در مبارزه با سلطه‌طلبی و تمامیّت‌خواهی استکبار بود. زندگیِ او، شهید سلیمانی و سایر بزرگان عرصۀ نبرد با استکبار در طول تاریخ انقلابِ اسلامی نشان می‌دهد که اخلاص بسیجی و اندیشۀ جهادی بسیجیان، پشتوانۀ بزرگ نظام اسلامی است تا آنجا که مقام معظّم رهبری در این مورد می‌فرماید: «بسیاری از پیشرفت‌ها و موفّقیّت‌های نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌هایِ مختلف مرهونِ تفکّر بسیجی است».

وی افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان، خاستگاه شهدایِ جلیل‌القدری است و افتخار دارد که حضورِ سبزِ سردارِ سپهبُد حاج قاسم سلیمانی را هم در دورۀ تحصیلش در مقطع کارشناسی و هم در نشست‌هایی نظیر اوّلین همایش نظام فکریِ آیت‌الله خامنه‌ای در گسترۀ فرهنگ میزبان بوده است.

دکتر طاهر با اشاره به محورهای فکری رهبر انقلاب گفت: این دانشگاه در تدوین چشم‌انداز حرکت علمی خود محورهایِ سه‌گانۀ پیشرفت از منظر مقامِ معظّم رهبری(درگیرشدن با مسائل کشور، به این مفهوم که دانشگاه خود را از مسائل کشور جدا نداند- تربیت فرهنگی و اخلاقی و هویّتی دانشجویان که فراتر از مسألۀ تعلیم است و باید با جهت‌گیریِ اخلاقی و معنوی انجام شود- تحوّل مستمر و دائمی در محیط دانشگاه در راستایِ پیشرفت) را، که در سخنرانیِ بیستم خردادماه ۱۳۹۷، در جمع نخبگان و پژوهشگرانِ دانشگاهی مطرح کردند، نصب‌العین قرار داده است.

وی افزود: امیدوارم که نظامِ دانشگاهیِ ما بتواند با تأسّی از اندیشه‌هایِ بلند امام خمینی( ره) و مقام معظّم رهبری، در مسیر شهدا گام بردارد و در توسعۀ تفکّر بسیجی نقش‌آفرینی نماید.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان کرمان

ارسال نظرات