مدیر مرکز مطالعات و حرکت گروه های جهادی بسیج سازندگی استان البرز مطرح کرد؛
مدیر مرکز مطالعات و حرکت گروه های جهادی بسیج سازندگی استان البرز بیان داشت: باتوجه به افزایش ابتلا به بیماری کرونا در استان، ۵۲۰ گروه جهادی آمادگی دارند تا برای ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن مختلف همچون بیمارستان ها وارد عمل شوند.
کد خبر: ۹۲۵۳۱۲۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، میلاد بویینی با اشاره به اینکه گروه های جهادی مناطق هدفی را در حاشیه شهرها برای ضدعفونی تعریف کرده اند، اظهار داشت: در سطح شهرها و اماکن اگر درخواستی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان داده شود، آمادگی لازم برای این کار وجود دارد.

وی با اشاره به فصل تابستان و آغاز اردوهای جهادی، افزود: در فصل تابستان اردوهای جهادی فعال می شوند ولی با توجه به بیماری کرونا این اردوها به حالت نیمه فعال درآمده اند و فقط ممکن است در مناطق سفید و زرد این اردوها برگزار شود.

بویینی گفت: هم اکنون ۸۰ گروه جهادی برای برگزاری این اردوها در استان اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر مرکز مطالعات و حرکت گروه های جهادی بسیج سازندگی استان البرز افزود: در حوزه معیشتی نیز حرکت گروه های جهادی ادامه دارد به طوریکه در نشستی که با کمیته امداد استان برگزار شد، مقرر شد تا خانواده های تحت پوششی که منازلشان نیازمند بهسازی،‌بازسازی و یا ساخت است، توسط گروه های جهادی اقدام شود.

وی تصریح کرد: در استان البرز ۶۰۰ منزل افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیازمند بهسازی و بازسازی و ۱۰۸ خانواده نیز نیازمند ساخت مسکن هستند.

بویینی همچنین به تولید ماسک و مواد ضدعفونی توسط گروه های جهادی اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی آمادگی دارند تا کارگاه های کوچک تولید ماسک و مواد ضدعفونی را راه اندازی کنند ولی اکنون وضعیت کشور در این حوزه عادی است و مشکلی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر گروه های جهادی وارد این عرصه شوند ممکن است برخی کارگاه های تولیدی تعطیل شود.

پس از  شیوع کرونا  ۲۰۹ کارگاه خانگی و کوچک تولید ماسک توسط گروه های جهادی در استان البرز فعال شد.

در این کارگاه ها بیش از ۲ میلیون ماسک تولید شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها