نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: یکی از مواردی که خانه مطبوعات باید به طور جدی به آن ورود کند، فضای مجازی است.
کد خبر: ۹۲۵۳۲۸۵
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

خانه مطبوعات به فضای مجازی ورود کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  آیت الله سید حسن عاملی در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان اردبیل اظهار داشت: یکی از مواردی که خانه مطبوعات باید به طور جدی به آن ورود کند، فضای مجازی است. منظور از طبع، فقط طبع در کاغذ نیست بلکه هر مطلبی که در هر فضایی انتشار پیدا می کند، مطبوع به معنی عام است.

وی افزود: فضای مجازی، از ظرفیت عظیمی برای اصلاح و تخریب برخوردار است و استفاده از این ظرفیت عظیم احتیاج به فرهنگ مناسب خود دارد اگر این فرهنگ درست شود فضای مجازی سکوی پرش می شود والا هر لحظه ممکن است که آبروی یک فرد برود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: یک کانالی که چندین هزار مخاطب دارد وقتی به صحت یک خبر یقین ندارد ،نباید آن را منتشر  کند والا در یک لحظه مرتکب هزاران گناه می شود و اگر کسی را هدایت کند مصداق  من احیا نفسا فکانما احیا الناس جمیعا می شود.


وی با اشاره به اینکه مطبوعات اکنون با رقبایی جدی و قدرتمند همچون فضای مجازی و منابع اینترنتی مواجه هستند تصریح کرد: در شرایطی که در اثر سرعت خبر رسانی فضای مجازی حتی صدا و سیما هم از سرعت انتشار اخبار عقب می ماند چگونه یک مطبوعه می تواند جاذبه خبری داشته باشد؟

آیت الله عاملی گفت:  برای حیات مطبوعات مخصوصا مطبوعات محلی باید تدابیری جدی و دقیق اتخاذ شده و با حرکت های علمی راهکارهای جاذبیت کشف شود.

ارسال نظرات