مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه خبر داد

مطالعه و اجرای طرح هادی در ۱۰ روستای مراغه

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه از مطالعه، بازنگری و اجرای طرح هادی در ۱۰ روستای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۳۵۲۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خلیل احمدیان افزود: در راستای بهسازی معابر روستایی، مطالعه و بازنگری طرح هادی روستایی در ۷ روستای این شهرستان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال اجراست.
وی ادامه داد: این طرح در روستاهای بهنق، داش آتان، چکان، صومعه سفلی، گلستان سفلی، آشان و خرمازرد انجام می شود.
احمدیان اضافه کرد: همچنین سه طرح هادی روستایی در روستاهای قم تپه با ۴۰ درصد، کرده ده با ۶۵ درصد و قلعه خالصه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال اجراست.
احمدیان اضافه کرد: همچنین در راستای تملک اراضی روستایی ۱۱ هکتار از اراضی منابع طبیعی شناسایی و اقدامات لازم برای این منظور توسط بیناد مسکن انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای واگذاری زمین روستایی نیز ۹ قطعه زمین در روستاهای نوا، قلعه خالصه، حاجی کرد و ساروقیه واگذار شده است.
مدیر بنیاد مسکن مراغه ادامه داد: در راستای خدمات رسانی مناسب به روستاییان، ۶۰۵ فقره استعلام و کارشناسی فنی توسط کارشناسان این بنیاد در سه ماهه اول امسال انجام شده است.
احمدیان اضافه کرد: در زمینه بهسازی مسکن روستایی نیز ۱۸۵ واحد مسکونی در سال جاری اقدام به بهسازی منازل مسکونی خود با ۷.۴ میلیارد تومان تسهیلات کرده اند که از این مجموع تاکنون ۱۲۳ واحد به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: احداث ۱۲ باب حمام روستایی و تعمیر مسکن با ۶۰ میلیون تومان اعتبار، ۱۱ فقره تسهیلات تعمیری از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه با ۱۶۵میلیون تومان اعتبار ارائه شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت، پنج فقره کمک بلاعوض به ارزش ۴۵ میلیون تومان نیز به مناطق روستایی از طریق این بنیاد انجام شده است.
احمدیان اضافه کرد: در بخش مسکن شهری نیز طرح ۴۰ واحدی مجتمع ناشنوایان با ۴۱ ردصد پیشرفت فیزیکی نیز در حال اجرا بوده و عملیات اجرایی طرح ۹۶ واحدی زیباشهر نیز به زودی آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها